Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Pallars Sobirà proposa al Govern que se l'inclogui al projecte dels Jocs d'Hivern com a seu d'entrenaments o de l'esquí de muntanya

El Pallars Sobirà proposa al Govern que se l'inclogui al projecte dels Jocs d'Hivern com a seu d'entrenaments o de l'esquí de muntanya

El Consell d'Alcaldes també ha exposat a l'executiu la possibilitat d'assumir la competició de telemarc, tenint en compte l'experiència d'Espot i el fet que aquest esport aspira a ser olímpic. Quasi tots els ajuntaments de la comarca han signat un manifest a favor de la candidatura Pirineus-Barcelona

Copa del Món de Telemark, a Espot (Foto: Photoset / arxiu)
Copa del Món de Telemark, a Espot (Foto: Photoset / arxiu)
04/02/2022 18:55

Els principals representants del Pallars Sobirà han reiterat aquest divendres el seu suport a la candidatura Pirineus-Barcelona 2030 i la voluntat de "no quedar-ne al marge". Per això, ja han proposat al Govern que, si aquell any el telemarc ja ha aconseguit el reconeixement olímpic, la comarca aculli les proves d'aquest esport, tenint en compte que ja compta amb experiència a Espot, on al llarg de la darrera dècada s'hi han disputat proves de la Copa del Món i un Mundial de l'especialitat. 

Carles Isus, president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, confia que al 2030 ja sigui esport olímpic la que és la modalitat més genuïna de l'esquí de descens. A banda d'aquesta possibilitat, Isús creu que les estacions pallareses poden ser un indret idoni per acollir entrenaments d'atletes olímpics d'altres esports, com ara esquí alpí i surf de neu. Una altra opció que plantegen és la d'acollir proves d'esquí de muntanya, tenint en compte que aquest esport ja serà olímpic als propers Jocs de Milà-Cortina 2026.

El Consell d'Alcaldes ja ha fet arribar la proposta al Govern, que la veu "amb bons ulls", segons ha explicat Isus a l'ACN. Paral·lelament el Consell Comarcal ha acordat la creació d'una Comissió d'experts amb persones vinculades al sector de l'esquí, amb la qual cosa volen demostrar que al Pallars Sobirà no es plategen la candidatura com una qüestió "només de polítics" sinó que també s'hi impliquen representants de la societat pallaresa, atès que la comarca compta amb una llarga "tradició d'esquí". Actualment disposen de quatre estacions pròpies (Port Ainé, Espot, Tavascan i Virós-Vallferrera) i, a més a més, acullen una part de les pistes de Baqueira Beret, al sector de la Bonaigua.

Espot compta amb tres pistes homologades per a la celebració de competicions internacionals i ha celebrat 5 competicions de Copa del Món de telemarc i una final del mateix torneig. Isus ha reivindicat que "la capacitat d'organització d'aquest tipus d'esdeveniments avalen l'estació".

Aquest mes passat, 15 dels 16 els ajuntaments del Pallars Sobirà -tots excepte Baix Pallars- han ratificat un manifest de suport a la candidatura dels Jocs d'Hivern. Isús espera que el Govern tingui en compte aquest ampli suport de la comarca, tot i que insisteix que seran "molt reivindicatius" perquè se'ls tingui en compte en la possible designació de subseus. 

La proposta d'acollir les proves de telemarc i entrenaments es va proposar al Govern durant el transcurs de la reunió del Consell d'Alcaldes del Pallars Sobirà d'aquest dimecres. A la trobada, la secretària general de l'Esport i de l'Activitat Física, Anna Caula, va explicar la candidatura als representants locals.

Mostrar formulari de contacte