Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Patronat de Turisme de la Diputació presenta el Pla d'Accions 2014

El Patronat de Turisme de la Diputació presenta el Pla d'Accions 2014

El centenar d'activitats promocionals previstes al Pirineu i la Plana de Lleida s'han presentat aquest dimarts als tècnics dels consells comarcals

05/03/2014 18:46

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha reunit aquest dimecres els tècnics de turisme dels diferents consells comarcals del Pirineu i les Terres de Lleida amb la finalitat de tractar del desenvolupament del Pla d’Accions 2014. La reunió ha comptat amb la participació del director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, i dels diferents tècnics del departament de promoció del Patronat de Turisme.

Blanch ha destacat que es preveuen un centenar d’actuacions destinades a la internacionalització del territori. A més, enguany es destina més recursos a la formació del sector turístic de la demarcació de Lleida; es manté el repte per la innovació i les noves tecnologies com a instruments per a la promoció del producte turístic; s'impulsa diferents productes emergents del nostre territori, tal com s’està fent amb el senderisme, i es manté totes aquelles iniciatives adreçades tant al públic finalista com a turoperadors i mitjans de comunicació.

Pel que fa a l’apartat de la internacionalització, Blanch ha explicat l’aposta de la Diputació per intensificar enguany la promoció turística del Pirineu i les Terres de Lleida al mercat internacional, coincidint amb el 25è aniversari de la creació del Patronat de Turisme, i ha subratllat que les accions principals aniran dirigides als mercats de França, Alemanya, la Gran Bretanya, els Països Baixos i Israel. En aquest sentit, ha remarcat que es participarà en les fires sectorials d'àmbit internacional com la de Düsseldorf o la de Moscou.

També es faran altres tipus d’accions, com la de Lió (França), adreçades al públic finalista i es duran a terme actuacions vinculades a turoperadors turístics de suport a la comercialització, com un workshop a Israel el pròxim mes d’abril, la participació al Buy Catalunya amb turoperadors de 7 països diferents el mes d’octubre, i el workshop Pirineus el mes de juny, que aquest any es durà a terme a la demarcació de Lleida amb turoperadors d’Alemanya, del Benelux i d’Israel. Fins ara, el Patronat ja ha estat present a la fira de Tel Aviv i a la de turisme actiu dels Països Baixos. També s'han programat d’altres accions dirigides a mitjans de comunicació per millorar la posició de l’oferta turística de Lleida.

Visita de mitjans de comunicació

Jordi Blanch ha donat a conèixer que aquest darrer mes de febrer un total de 60 diaris d’àmbit local i regional del Regne Unit , alguns d'ells digitals, amb una audiència conjunta d'un milió i mig de persones aproximadament, han publicat diverses informacions relacionades amb l’oferta turística del Pirineu de Lleida i de manera específica sobre l’oferta d’esquí a la Val d’Aran. També ha explicat que aquest hivern s’han organitzat diferents presstrips amb periodistes anglesos perquè puguin preparar reportatges sobre l’oferta de neu del Pirineu de Lleida.

Entre aquestes iniciatives, destaca la visita a la Val d’Aran el darrer cap de setmana del periodista Roger Alton, editor executiu del prestigiós diari 'The Times'. Totes aquestes accions han estan organitzades pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida amb l'Agència Catalana de Turisme per mitjà del seu Centre de Promoció Turística a Londres amb l’objectiu de fomentar l’interès i el coneixement de l’oferta turística de Lleida als mitjans de comunicació del Regne Unit. En aquesta mateixa direcció, durant aquest any 2014 el Patronat durà a terme una vintena de presstrips adreçats a diferents mercats internacionals que implicaran una cinquantena de mitjans de comunicació de premsa, ràdio i televisió.

Com una segona línia d’actuació, Blanch ha destacat l’increment de pressupost per a aquest exercici destinat als cursos de formació que durà a terme el Patronat de Turisme dirigits a empresaris i tècnics del sector turístic de Lleida i que tenen com a finalitat atansar al sector els canvis que s’estan produint en la promoció i en la comercialització de les destinacions turístiques, com també millorar la captació de clients. Els cursos s’impartiran al llarg de l’any a diferents indrets de les comarques de Lleida.

Innovar en la promoció

Un altre aspecte que ha subratllat Jordi Blanch del Pla d’Accions 2014 és el repte de continuar innovant en les diferents eines de promoció de què disposa actualment el Patronat de Turisme i que passen per l’aplicació de les noves tecnologies, incrementant la presència a les xarxes socials i donant un nou impuls a la pàgina web del Patronat de Turisme per adaptar-se a les noves exigències del mercat. També ha explicat els nous productes turístics als quals el Patronat de Turisme prestarà una atenció especial aquest any 2014. Com a exemple ha avançat el producte de senderisme, sobre el qual el Patronat acaba d’editar una guia amb 26 rutes pel conjunt de la demarcació.

Mostrar formulari de contacte