El Patronat de Turisme de la Diputació acorda a Fitur accions promocionals internacionals
El saló ha servit per tancar una vintena de contractes amb operadors d'arreu del món, principalment del centre i l'est d'Europa. Entre els atractius presentats pel Pirineu destaquen les Falles, nou Patrimoni de la Humanitat
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, mitjançant l'Agència de Turisme de Catalunya, ha tancat a la fira internacional de turisme Fitur, a Madrid, més d'una vintena d'accions de promoció per a aquest any 2016. La majoria estan destinades a incrementar el nombre de turistes procedents de diversos països europeus (Alemanya, els Països Baixos, Bèlgica, Luxemburg, França, el Regne Unit i Itàlia), i també d'Israel, els EUA, Rússia i els països de l'Est i d'Àsia.
Amb la marca turística "Pirineus Catalunya", hi han estat representats els consells comarcals de l'Alt Urgell, l'Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Solsonès, el Berguedà, el Ripollès i la Garrotxa.
Concretament, amb el mercat alemany, el Benelux, el Regne Unit, Itàlia i Israel s'han tancat diferents accions adreçades a promocionar el turisme actiu i els esports d'aventura, l'oferta de neu i l'esquí del Pirineu i els nous productes turístics com ara el "Moturisme Ara Lleida" i el projecte "Benvinguts, Senderistes i cicloturistes". També el projecte "Perseguits i salvats", adreçat de manera específica al mercat israelià, a més d'una presentació als principals turoperadors de neu d'Israel que tindrà lloc el mes d'abril amb les estacions d'esquí. També s'han tancat accions per a la promoció del programa “Benvinguts a Pagès” per donar a conèixer els productes i els productors locals, a més d'altres destinades a promocionar el turisme religiós i el cultural amb el romànic de la Vall de Boí com un dels referents principals. Altres actuacions que s'han pogut tancar a Fitur han estat amb el mercat dels EUA, vinculat també amb el turisme actiu, i amb un turoperador mexicà per a la promoció de les rutes del romànic.
Finalment, amb el mercat rus i els països de l'Est, s'han previst diferents accions adreçades a la promoció de les Falles del Pirineu, declarades recentment Patrimoni Immaterial de la Humanitat, i l'oferta de turisme rural i els pobles amb encant de la demarcació. També amb el mercat asiàtic s'ha programat un famtrip amb 65 agents de l'Índia de la NIMA (Network of Indian MICE Agents) amb la finalitat de promocionar Lleida com a oferta complementària a la ciutat de Barcelona per a l'acolliment de grups que assisteixen a congressos, trobades o incentius.
Segons destaca el Patronat, les Festes del Foc del Pirineu s'han presentat com una de les novetats principals. Les Falles han tingut una resposta molt bona del públic i dels mitjans de comunicació per tal de conèixer les dates de les celebracions de les diferents baixades de falles i les localitats on tenen lloc.
Una de les presentacions més destacades s'ha organitzat amb motiu de l'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme 2016 a França. En concret, l'oferta gastronòmica local es promocionarà a Bordeus amb una acció titulada "Gran Tour", adreçada a premsa i turoperadors.
El Patronat de Turisme qualifica de positiu el balanç de la participació a Fitur 2016, tant pel que fa al nombre d'accions que s'han pogut tractar en l'àmbit professional, amb operadors estatals i internacionals, com també pel nombre de visitants que el cap de setmana han passat pel saló com a públic finalista i que s'han interessat per la diversitat de l'oferta turística i les novetats que el conjunt del territori ha presentat en aquesta nova edició. Durant la celebració de Fitur 2016, s'ha pogut copsar un ambient optimista de cara a la millora del sector a escala general, el qual s'ha vist reflectit en uns bons resultats turístics l'any 2015 com també per les bones previsions de cara al present any 2016.