Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida tindrà el 2023 un pressupost de 5,36 milions d'euros

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida tindrà el 2023 un pressupost de 5,36 milions d'euros

Es destinaran més d'1,2 milions d'euros a ajuts a ajuntaments, consells comarcals i entitats per a accions de promoció turística del territori
Reunió de la Junta del Patronat de Turisme de la Diputació (Foto: Diputació de Lleida)
21/11/2022 17:55

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida destinarà l’any 2023 més d’1,2 milions d’euros del seu pressupost a ajuts per a actuacions de promoció turística adreçats a ajuntaments, consells comarcals i diferents associacions i entitats turístiques que treballen pel territori, segons ha aprovat aquest dilluns la Junta General del Patronat i prèviament també el Consell d’Administració. Els òrgans han estat presidits pel vicepresident tercer de la corporació, Antoni Navinés, per delegació del president Joan Talarn. El pressupost total del Patronat per a l’any vinent serà de 5,36 milions d’euros, una xifra molt similar a la del 2022, que ha estat de 5,35 milions.

Els comptes, pendents de l’aprovació per part del ple de la corporació, destinaran l’any vinent un total de 600.000 euros a ajuts a ajuntaments per a la promoció turística i per a la redacció de plans de promoció turística. També s'atorguen 230.000 euros als consells comarcals per a accions promocionals del territori. Al programa Pirineus s’hi adjudiquen 138.000 euros més, i per a accions conjuntes amb l’Agència Catalana de Turisme, 75.000 euros.

D'altra banda, les entitats empresarials, com la Federació d’Hostaleria de Lleida, la Federació de Càmpings Terres de Lleida, la Federació de Cases de Turisme Rural, la Ruta del Vi de Lleida i el Consell Regulador de la DO Costers del Segre, el conveni amb FGC pel Tren dels Llacs i la Mancomunitat d’Estacions d’Esquí de Muntanya rebran conjuntament 214.500 euros. Per la seva banda, el pressupost de l’any 2023 també destina 60.000 euros al Pla de Turisme Sostenible i 30.000 més a la Càtedra de Turisme i Interior de la Universitat de Lleida (UdL). Amb el nou pressupost es reserva 1.182.800 euros per a les campanyes publicitàries del Patronat.

Pla d’accions 2023

La Junta General ha aprovat el Pla d’actuacions del Patronat per a l’any 2023, que prioritza les accions al mercat estatal amb una aposta adreçada al consumidor final i de proximitat, donant preferència al públic familiar multigeneracional, així com també al segment sènior, les parelles que viatgen sense fills i els que cerquen experiències singulars amb els productes de natura, turisme actiu, cultura, gastronomia, Moturisme, ornitologia, pesca i turisme esportiu.

Dins del mercat estatal el planejament se centra sobretot en les actuacions a Catalunya, en segon lloc a la comunitat de Madrid, seguida del País Basc, la Comunitat Valenciana i Balears i la resta de mercats. Pel que fa als mercats internacionals, es donarà prioritat a la presència de la destinació a França com a primer mercat internacional, seguit del Benelux, Alemanya i el Regne Unit, entre d’altres.

Pla Estratègic

Per a l’any 2023 s’ha previst actualitzar i contextualitzar l’actual Pla Estratègic de Turisme del Pirineu i Terres de Lleida amb l’horitzó 2023-2026, per tal d’adaptar-se als nous reptes i necessitats que planteja el sector per seguir sent competitius. De cara a l’any vinent el Patronat manté la seva aposta per una gestió del turisme més sostenible que beneficiï no només el visitant i el turista, sinó també l’economia i el desenvolupament local, i es continua apostant pels 4 eixos marc del Pla Estratègic: excel·lència, responsabilitat, innovació i ecologia

En aquest sentit, el Patronat de Turisme seguirà oferint la plataforma digital al sector turístic lleidatà amb l’objectiu que les empreses i entitats obtinguin el reconeixement de la certificació BIOSPHERE SUSTAINABLE LIFESTYLE. Fins ara 15 empreses/entitats turístiques de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida han obtingut aquest certificat, mitjançant la plataforma Biosphere Sustainable Lifestyle, de l’Instituto de Turismo Responsable (ITR), mentre que altres 140 empreses i entitats segueixen actualment els tràmits d’avaluació i auditoria per aconseguir aquesta certificació. També de cara al nou exercici, el Patronat assumeix el seu ple compromís amb l’Agenda 2030 i el desplegament dels Objectius de Desenvolupament Sostenible-ODS marcats per l’Assemblea General de les Nacions Unides, a través de les línies i eixos estratègics marcats en el Pla d’actuacions.

Dades del comportament turístic el 2022

Durant la celebració de la Junta General del Patronat, el cap de Promoció i Màrqueting, Juli Alegre, ha fet una exposició del balanç provisional del comportament turístic a la demarcació de Lleida durant la campanya d’estiu del 2022, així com també dels resultats dels 9 primers mesos de l’any, que s’han situat en els millors registres de tots els temps, superant el nombre de viatgers i de pernoctacions d’abans de la pandèmia. Alegre ha explicat que el primer estiu sense restriccions des de l’inici de la crisi sanitària, la demarcació de Lleida ha tancat una temporada històrica amb un 6,4 % més de viatgers i un 1,28 % més de pernoctacions respecte a l’estiu de l’any passat, que ja es va tancar amb xifres rècord.

D’aquesta manera el sector turístic del conjunt de la demarcació ha assolit un balanç rècord per segon estiu consecutiu i ha consolidat la seva recuperació amb uns resultats que han permès millorar les dades de l’any passat, a més de situar-se per sobre de les xifres d’abans de la pandèmia i tancar amb els millors registres de tots els temps quant a viatgers i pernoctacions entre els diferents subsectors d’allotjament del territori, com són hotels, càmpings, turisme rural i apartaments turístics.

Els bons resultats de l’estiu també han confirmat  la recuperació del sector turístic fins al mes de setembre d’aquest any 2022, de quan es disposen les dades del nombre de viatgers i de pernoctacions de l’Institut Nacional d’Estadística. De gener a setembre la demarcació de Lleida ha rebut 1.014.678 turistes, que han fet 2.671.373 pernoctacions. Aquests resultats representen un 4,23 % més de viatgers i un 10,20 % més d’estades que l’any 2019. També són millors que les dades del 2006, amb un 15,20 % més de viatgers i un 9,20 % més de pernoctacions. Ambdues anualitats es mantenien com les millors fins ara, el 2019 pel que fa al nombre de viatgers i el 2006 en pernoctacions.

Mostrar formulari de contacte