Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Pirineu espera consolidar aquest estiu l'augment de visitants dels darrers anys

El Pirineu espera consolidar aquest estiu l'augment de visitants dels darrers anys

El Patronat de Turisme de la Diputació preveu que el conjunt de la demarcació rebi uns 580.000 visitants i 1,7 milions de pernoctacions. Tot i que la majoria de l'activitat és a les comarques pirinenques, enguany la plana de Lleida registra més reserves per l'eclipsi del 12 d'agost

Presentació de la campanya d'estiu del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, a Àger (Foto: ACN)
Presentació de la campanya d'estiu del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, a Àger (Foto: ACN)
22/06/2026 19:55

El sector turístic de l’Alt Pirineu i Aran espera "consolidar el creixement dels darrers anys" a l'estiu. El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida augura que el conjunt de la demarcació rebrà uns 580.000 visitants, que generaran 1,7 milions de pernoctacions

Bona part de les reserves corresponen a les comarques pirinenques, perquè és on es concentra la majoria de l'oferta d'allotjament, però enguany el balanç de l'agost podria ser una mica més equilibrat, perquè les comarques de la plana de Lleida han rebut una autèntica allau de reserves per poder ser presents a l'eclipsi total de sol que es podrà veure el dia 12 d'agost, atès que a Ponent és una de les zones on es podrà observar millor segons els experts. De fet, els allotjaments que hi ha a la zona compten que hi arribaran turistes d'arreu d'Europa i esperen que els serveixi per donar-se a conèixer a escala internacional. 

Precisament per aquest fet excepcional, enguany el Patronat ha presentat la temporada d'estiu al Parc Astronòmic del Montsec, a Àger. El vicepresident de l'organisme provincial, Juan Antonio Serrano, ha recordat que l’estiu passat la demarcació va tornar a batre el seu rècord de pernoctacions, amb 1,57 milions de nits d’allotjament, i assegura que les xifres de reserves d'enguany els fan pensar que el poden tornar a superar i arribar fins a 1,7 milions.

Serrano ha incidit novament en l'objectiu d'augmentar el nombre de visitants de fora de Catalunya. El també alcalde de Vielha ha explicat que on se'n rep més és a la Val d'Aran, si bé admet a la resta del Pirineu hi segueix tenint una importància cabdal el client de Catalunya mateix, perquè en algunes comarques arriba a representar el 75% del total. En aquest sentit, el vicepresident aposta per fer més campanyes de promoció a l'exterior, tot i que inicialment estarien concentrades a l'Estat espanyol. 

Bon ritme de reserves als càmpings i a les cases rurals

Per part dels càmpings, al presidenta de l'Associació que agrupa el sector a la demarcació de Lleida, Cel Feliu, ha apuntat que encaren l’estiu amb bones expectatives i que les reserves van "a bon ritme”. El cavall de batalla d’aquest sector és “desestacionalitzar” i la meteorologia actual els pot ajudar a aconseguir-ho: Feliu ha explicat a l'ACN que el fet que ara hi hagi temperatures més suaus al setembre i a l’octubre els pot permetre allargar la temporada estival al començament de la tardor.

A la presentació també hi ha parlat el president de la federació de cases rurals, l'alturgellenc Mario Mata, que ha comentat que tenen l’expectativa de "repetir" un estiu amb una ocupació alta, com el de l'any passat. D'aquesta manera, l'empresari turístic de Tuixent confia de "mantenir el ritme dels darrers anys", després d'un creixement continuat des que es va acabar la pandèmia de COVID.

En representació del turisme actiu, el president de l’Associació d’Empreses d’Esports d’Aventura del Pallars Sobirà, Florido Dolcet, ha destacat que els esports de riu com el ràfting i el piragüisme han viscut "una primavera històrica” gràcies a les bones reserves de neu, que han permès fer baixades en molt bones condicions des que va començar la temporada, ara fa ja tres mesos. Dolcet ha pronosticat que l’estiu també serà bo i ha assegurat que les elevades temperatures que es registren aquests dies els estan beneficiant, amb un increment de les reserves, perquè els visitants ho veuen com una bona manera de refrescar-se.

Expectació per l'eclipsi

Tornant a l'eclipsi de sol previst pel 12 d’agost, des del Patronat confirme que serà un dels atractius d’aquest estiu, especialment a les Terres de Lleida. El president de la Federació d’Hostaleria, Ramon Solsona, ha afirmat que de fet a molts allotjaments d'aquella zona "encara els costa de creure" que rebran tants visitants d'arreu d'Europa. Per això, aquests dies el gremi està fent "pedagogia" per "procurar que hi hagi el màxim possible de negocis del sector oberts al Segrià i les Garrigues", que és on l’eclipsi es podrà veure completament.

Segons Solsona, és "fonamental" que aquests turistes que vindran "s’emportin una bona impressió" de la zona, perquè si és així "potser algú retornarà" en el futur o bé la recomanarà a amics i familiars.

Campanya promocional

Pel que fa a la campanya promocional d'aquest estiu, el director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, ha assegurat que s'hi "evoca la naturalitat dels nostres paisatges, de la nostra gent, de les experiències que oferim i d’un model turístic que aposta pel creixement responsable i equilibrat”.

I sobre el manteniment de la marca "Ara Lleida", amb més de tres dècades d'història i de vegades qüestionada des de l'Alt Pirineu, Alegre l'ha defensat tot assegurant que quan es va crear -ja fa 35 anys- "va néixer com una reivindicació del territori, que reclamava el seu lloc al món". Pel que fa al paper que ha de tenir actualment, n'ha dit que "busca posicionar la demarcació com una destinació líder de turisme interior". Enguany hi destinaran un pressupost de 620.000 euros i es mantindrà, com a mínim, durant dos anys més.

Mostrar formulari de contacte