Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El ple felicita Àngel Rúbio per la feina feta com a síndic

El ple felicita Àngel Rúbio per la feina feta com a síndic

Els grups valoren "la dedicació, neutralitat i compromís" del defensor del ciutadà Albert Batalla anuncia que les deficiències del servei de zona blava se solucionaran en el plec de clàusules de la nova adjudicació

Ajuntament de la Seu d'Urgell
Ajuntament de la Seu d'Urgell
12/07/2011 10:36

Els grups municipals representats a l'Ajuntament de la Seu d'Urgell han felicitat aquest dilluns el Síndic Municipal de Greuges-Defensor del Ciutadà de la Seu d'Urgell, Àngel Rúbio, per la feina feta durant l'últim any, el balanç de la qual es va presentar ahir durant el plenari municipal. Els portaveu urgellencs van coincidir a valorar "la dedicació, la neutralitat i el compromís" de Rúbio envers la ciutadania.

Així mateix, l'alcalde de la Seu, Albert Batalla, va mostrar-se satisfet que la Seu sigui l'única població del Pirineu que disposa d'aquesta figura i va qualificar 'd'encert' la decisió de comptar amb "un resort que pugui resoldre els presumptes greuges dels ciutadans amb l'administració local".

En aquest sentit, Batalla va recordar que el Síndic municipal "és un instrument més per aconseguir l'excel.lència en l'àmbit de l'atenció ciutadana". Alhora, va manifestar que el balanç de 60 consultes i 13 queixes formals "no deixa de ser un percentatge de casos baix per les desenes o centenars de consultes diàries que els treballadors de l'Ajuntament de la Seu atenen cada dia".

En relació amb un dels temes més controvertits que apareixen en l'informe del defensor del ciutadà, la zona blava, l'alcalde de la Seu ja ha manifestat que se solucionaran les deficiències del servei amb el nou plec de clàusules que regiran la convocatòria per a l'adjudicació de la gestió d'aquest espai d'aparcament.

Pel que fa a la resta de grups, el portaveu del PSC-Progrés, Òscar Ordeig, va instar a reflexionar sobre l'informe-memòria presentat per Rúbio per incidir en la simplificació dels tràmits burocràtics a l'Ajuntament, en l'obertura de canals de participació i la renovació del Reglament Orgànic Municipal (ROM), que ha de suposar una millora en tots els àmbits. "Són assignatures pendents que cal resoldre", indicava Ordeig, que també es felicitava per la cessió d'un espai propi per al síndic.

Per la seva banda, Miquel Caminal, d'ERC, va celebrar que el balanç del 2010 determini la necessitat de fer un estudi de sonometria a la Seu. "Cal un suport tècnic i escrit per evitar problemes ciutadans de sorolls", va indicar.

Per últim, tant des del Partit Popular com d'ICV es va instar Rúbio a continuar en el càrrec, que té una durada de cinc anys. Pere Millàs (PP) va subratllar la tasca "valuosa" del síndic, mentre que Antoni Viñals (ICV) va recalcar la part vocacional del càrrec. Viñals també va reflexionar sobre la necessitat que l'administració actuï bé per evitar vies d'actuació com la del defensor.

Mostrar formulari de contacte