El port de la Bonaigua estrenarà a l'hivern un nou sistema amb tubs per reduir el risc d'allaus a la via
El mètode, ja habitual als Alps, permet un control més actiu dels despreniments de neu respecte de les tradicionals barreres. Territori preveu invertir 15 milions d'euros en la millora de la seguretat a la C-28 i a la C-142b
Actualment, a partir d’una predicció local específica i en coordinació entre Territori i el Conselh Generau, les vies d’accés al Port de la Bonaigua i al Pla de Beret es tanquen cada cop que el risc d’allaus supera un determinat llindar. Amb aquest nou mètode s'espera poder reduir els dies en què s'han de fer aquests talls de trànsit.
Encara pel que fa a la C-28, el Departament ha iniciat la redacció de l’estudi informatiu per a l’eixamplament i la millora de traçat d’un tram d’1,5 quilòmetres al seu pas per Sorpe (Alt Àneu), l’últim que resta per a condicionar. En l’estudi, s’analitzaran diferents alternatives, entre les quals destaquen la construcció d’un túnel; l’ampliació de la carretera amb un mur o l’ampliació de la carretera mitjançant voladís. El termini de redacció de l’estudi és de 12 mesos. La inversió prevista per aquesta actuació és de 18 MEUR.