El potencial del turisme d'aventura, reflexió del Congrés de Turisme de Neu i Muntanya
El fòrum es duu a terme a Sant Julià de Lòria fins aquest divendres
El turisme d'aventura gasta 3.000 dòlars per setmana i és un mercat que va moure més de 70.000 milions de dòlars el 2013, segons un estudi de l'Organització Mundial de Turisme elaborat als Estats Units. El mateix document indica que les xifres van en augment en un segment en el qual ja no només se cerca descarregar adrenalina, sinó també viure experiències noves. Aquesta és una de les conclusions de la novena edició del Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya, que ha tingut lloc a Sant Julià de Lòria.
El turisme en general s'ha sumat a les propostes d'aventura i les activitats s'han diversificat. Conceptes com el “glamping” (càmping amb glamur), s'estan posant de moda. "El viatge ja no és el mateix; ara es parla de dissenys d'experiències personalitzades per fer realitat els somnis del viatger", remarca Chris Doyle, director Executiu de Adventure Travel Trade Association (ATTA). "Les comunitats han de buscar la seva pròpia història, que sigui única per al viatger", remarca Doyle.
Les taules de debat s'han tancat amb la presentació de la iniciativa "Aliança per a les muntanyes" de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura (FAO). El fòrum ha comptat amb la participació de diversos esportistes d'elit, com el reconegut alpinista Ferran Latorre o el pilot andorrà Albert Llovera.