Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El PP demana a la Generalitat implantar un abonament de transport entre Lleida i el Pirineu

El PP demana a la Generalitat implantar un abonament de transport entre Lleida i el Pirineu

El diputat Salvador Puy presenta a la Diputació una proposta per a la creació d'una T-10 entre la capital i Vielha, la Seu d'Urgell, Sort, el Pont de Suert, Tremp i Solsona L'Ajuntament urgellenc ja ha fet aquesta sol.licitud recentment

Estació d'autobusos de la Seu
Estació d'autobusos de la Seu
18/02/2014 13:57

El grup del Partit Popular de la Diputació de Lleida presentarà una moció en el pròxim ple de la corporació, instant la Generalitat a la implantació de la tarja de transport T-10 entre Lleida i Vielha, la Seu d’Urgell, Sort, el Pont de Suert, Tremp i Solsona.

El diputat popular Salvador Puy ha recordat que fa uns anys l’Autoritat Territorial de la Mobilitat va instaurar els abonaments que permeten diferents recorreguts i transbordaments en un temps delimitat mitjançant l'abonament, que suposa una reducció de preu per aquelles persones que requereixen fer viatges periòdics. En aquest sentit, indica que la targeta va ser implantada en municipis de la Plana de Lleida i ha permès rebaixar el cost per als usuaris, a més d’experimentar un fort increment de la utilització del transport públic.

És per aquest motiu que el diputat popular considera que la T-10 també s’hauria d’oferir als veïns de les comarques del Pirineu. "Moltes persones es veuen obligades a desplaçar-se a Lleida per motius d’estudis, sanitaris, administratius, entre d’altres", destaca. El polític provincial veu incongruent que ja existeixin abonaments de la T-10 per als desplaçaments en transport públic entre les diferents capitals de les comarques del Pirineu i Barcelona, però no n’existeixin cap a Lleida.

Puy demana en aquesta moció que totes les targes de T-10 puguin ser dispensades a les seus dels consells comarcals pirinencs, a més de la seu central de Lleida de l’ATM, per a un millor servei a l’usuari.

Sol.licitud d'abonaments des de l'Ajuntament

Recordem que l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha proposat també al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya que la línia regular d’autocar entre Lleida i la Seu ofereixi abonaments tipus T-10/120.

L’alcalde urgellenc, Albert Batalla, vol que se segueixi el model creat amb èxit a la línia entre la Seu i Barcelona, ja que al llarg d’aquest darrer any la idea ha estat molt ben rebuda pels passatgers. Batalla demana que “es pugui ampliar la bonificació, en aquest cas per als viatges a Lleida, ja que també hi ha un gruix important de veïns de la Seu que es desplacen sovint a aquesta ciutat”. L’objectiu és seguir afavorint l’ús del transport públic per a aquests desplaçaments.

Mostrar formulari de contacte