El Programa d'Acceleració de la Transformació Educativa es dona a conèixer a la Seu d'Urgell
Una cinquantena de representants de centres educatius de l'Alt Pirineu, l'Aran i Lleida han participat a la sessió explicativa que s'ha organitzat a l'Institut La Valira. Els impulsors plantegen implantar noves formes d'avaluació i d'inclusió
L'Institut La Valira de la Seu d'Urgell ha albergat aquest dimecres una sessió explicativa del Programa d'Acceleració de la Transformació Educativa, un pla que vol impulsar la millora dels mètodes emprats a l'ensenyament del país. A la reunió hi han pres part una cinquantena de representants de centres educatius de l'Alt Pirineu i Aran i de Lleida.
Segons han explicat els seus responsables el programa, que ja fa tres anys que es va estrenar, vol facilitar la implantació de noves metodologies de treball, formes d’avaluació o mesures d’inclusió. El seu coordinador, Raül Manzano, ha dit que en aquest procés s'hi ha volgut implicar "tota la comunitat educativa per definir quin és el seu propòsit educatiu, quin alumnat volen atendre i com fem aquests canvis".
En el cas de la Seu, s'ha fet una part teòrica i una de pràctica. Manzano ha indicat que les accions de millora proposades les introdueixen mitjançant el que defineixen com a "prototipatge" i de manera coordinada amb el claustre de mestres, amb una visió "cooperativa".
Millora del sistema educatiu
En representació de l'Institut La Valira, el professor Marc Llovera, director del centre, ha valorat "molt positivament" la trobada perquè des de l'INS urgellenc sempre han estat "compromesos amb la transformació i millora del sistema educatiu, tot formant part d'aquestes jornades i xarxes". Llovera considera important acollir una d'aquestes sessions com a amfitrions, atès que fins ara sempre havien hagut de desplaçar-se per assistir-hi.
Quant a les accions concretes que s'han impulsat amb aquest pla, el docent i expert en tecnologia ha esmentat les quatre hores "de lliure assignació, en què treballem en la personalització, universalització i globalització dels aprenentatges de l'alumnat", amb el suport d'un diari curricular. Marc Llovera conclou que "no ens podem quedar enquistats en valors antics, perquè els temps evolucionen i nosaltres ho hem de fer amb ells".
La xarxa territorial del programa ha estat impulsada pel Departament d’Educació de la Generalitat, des d'on asseguren que l'objectiu final és "que l’alumnat sigui coneixedor de què aprèn, com ho aprèn i per a que li servirà".