El recapte d'aliments extraordinari recull 7.000 quilos de productes
El recapte que s'ha dut a terme a l'Alt Urgell aquest passat dissabte, 18 d'abril, ha permès recollir a la Seu i comarca una xifra estimada de gairebé 7.000 quilos d'aliments, que es destinaran al projecte local Aliments per la Solidaritat. La convocatòria es feia arreu del país, amb productes com arròs, oli, llet, galetes, llegums o tomàquet fregit.
A l'Alt Urgell es va poder contribuir a la recollida en els punts informatius que es van instal.lar als supermercats de la ciutat (Caprabo, Dis-Seu i PlusFresc), i també a Montferrer (Charter), Organyà i Oliana.
Les ONG de tot el país van decidir demanar la col.laboració ciutadana en un recapte extraordinari per poder seguir oferint aliments a les persones que més ho necessiten, tenint en compte que la UE ha fet un canvi en el pla d'ajuda alimentària i les tres entregues anuals habituals han quedat aquest any en només dues i s'ha suprimit la que havia d'arribar al març. Aquesta decisió "ha deixat les reserves d'aliments en una situació crítica", asseguren.
Aliments per la Solidaritat està format per la Creu Roja, el Consorci d'Atenció a les Persones (CAPAU), Càritas i la Seu Solidària. Des de l'entitat s'ha agraït un cop més la col.laboració ciutadana i la resposta obtinguda, tractant-se d'una convocatòria improvisada. En aquesta ocasió també es destaca la implicació dels voluntaris, entre els quals s'ha comptat amb un grup d'estudiants de l'Institut Joan Brudieu, per fer possible tota la infraestructura de recollida.