El romànic protagonitza la primera edició de les 'Nits a la fresca' del Museu Diocesà d'Urgell
Joan Pau Inarejos, periodista i divulgador especialitzat en cultura i patrimoni, ha parlat del romànic davant d'un centenar de persones. La xerrada "El somni d'una nit romànica" s'ha complementat amb projeccions sobre els murs de la Catedral de Santa Maria
El Parc del Cadí, amb la Catedral de Santa Maria d'Urgell com a teló de fons, ha acollit aquest dimarts la primera edició de la iniciativa "Nits a la fresca", una nova proposta del Museu Diocesà d’Urgell de la Seu d'Urgell per apropar el patrimoni i la cultura a la ciutadania. La primera vetllada, titulada "El somni d’una nit romànica", ha reunit prop d’un centenar de persones.
Durant l'acte, Joan Pau Inarejos, periodista i divulgador especialitzat en cultura i patrimoni, ha parlat del romànic d’una manera "lúdica i accessible", a través de les seves imatges, símbols i històries. Les projeccions sobre els murs del temple urgellenc han acompanyat les seves explicacions i han contribuït a fer més visual la descoberta del llegat patrimonial pirinenc.
La xerrada ha comptat amb la presència del bisbe d'Urgell, Josep-Lluís Serrano; el vicari general i rector de la parròquia de Sant Ot, Ignasi Navarri; l’arxiver diocesà d’Urgell, Benigne Marquès, així com representants del Consell Comarcal de l’Alt Urgell i de l'Ajuntament de la Seu d’Urgell. La presentació ha anat a càrrec de la directora del Museu Diocesà d’Urgell, Teresa Font, i la tècnica de cultura del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Pilar Aláez.
En la cloenda de l'activitat, el bisbe d’Urgell ha agraït la presència dels assistents i ha posat en valor la primera edició de les “Nits a la fresca”, que ha qualificat com "una iniciativa que vol apropar la cultura i el patrimoni del territori a la ciutadania a través de noves formes de divulgació".
