El Sedis Bàsquet s'implica en la nova campanya per promocionar el consum d'aliments catalans
Teresa Jordà ha presentat al Palau d'Esports l'acció promocional, en la qual hi participen dues jugadores del Cadí La Seu, Georgina Bahi i Ariadna Pujol. El Departament d'Agricultura subratlla que l'aposta pel producte local és beneficiosa tant per a la salut personal com per a l'economia del país i la preservació del medi
La consellera d'Agricultura, Teresa Jordà, i el president de l'Associació Esportiva Sedis Bàsquet, Pere Porta, han oficialitzat aquest dimecres la col·laboració entre el Govern i el club urgellenc en la nova campanya 'Bo per a tu. Bo per a tothom', per promocionar el consum d'aliments catalans i la marca agroalimentària de Catalunya. La proposta s'ha presentat al parquet del Palau d'Esports de la Seu d'Urgell, on juguen habitualment tots els equips de bàsquet de l'entitat. També hi han participat el president de la Cooperativa Cadí, Lluís Clotet, i tota la plantilla i el cos tècnic de l'equip professional femení del Sedis, el Cadí La Seu.
A l'acte també hi han pres part Georgina Bahí i Ariadna Pujol, dues de les jugadores catalanes del Cadí, que presten la seva imatge per als anuncis que s'han començat a difondre aquesta setmana en diversos mitjans de comunicació i en xarxes socials. Sobre aquest punt, tal com ja havien avançat el cap de setmana passat, de d'Agricultura han remarcat que un altre objectiu de la campanya, a banda d'incentivar el consum de productes locals, és augmentar la visibilitat de l'esport femení.
Després de l’èxit l'any passat de la campanya ‘Ara, el que toca, productes catalans’, el DARP ha buscat enguany una nova manera de conscienciar sobre la importància del consum de producte català. El nou lema subratlla que aquests productes són bons, saludables, sostenibles i tenen un preu just per a la ciutadania. Així, proporcionen salut i donen benestar però també resulten essencials per mantenir l’activitat agrària. S’incideix en la idea que comprant producte català no només es contribueix al benestar personal o familiar, sinó també a la sostenibilitat i a l’economia del teu país i la seva gent, perquè pagesos, ramaders i pescadors són elements clau en aquest punt. Un missatge especialment significatiu per a comarques eminentment rurals com són l'Alt Urgell i la resta de comarques del Pirineu.
Fer pinya amb el producte de proximitat
Teresa Jordà ha manifestat que "vivim moments difícils, i és justament en aquests moments difícils que hem de fer més pinya", i que "el consum del producte de proximitat és bo per a tothom". Paral·lelament, el Departament d’Agricultura ha activat diverses ajudes, entre les quals la compra pública d’aliments peribles, que s’han lliurat al Banc dels Aliments en una doble acció: ajudar la pagesia i donar aliments a entitats del tercer sector per distribuir-los entres les persones més necessitades, en uns mesos de forta demanda.
El sector agroalimentari català és el primer sector de l’economia catalana i un dels sectors exportadors més dinàmics. Genera un volum de negoci de 38.205 milions d’euros, xifra que equival al 16,28% del PIB de Catalunya. Els aliments catalans han aconseguit un valor significatiu en els mercats internacionals: en els últims 10 anys les exportacions s’han incrementat un 45% en volum i un 65% en valor. El 2019, Catalunya va superar per primera vegada els 10.000 milions d’euros en les seves exportacions agroalimentàries.
‘Catalunya, on el menjar és cultura’
La campanya ‘Bo per a tu, bo per a tothom’ suposa també el tret de sortida de la marca ‘Catalunya, on el menjar és cultura’, creada pel Departament d’Agricultura per reforçar el posicionament de les produccions agroalimentàries i la gastronomia catalanes i dotar-les d’homogeneïtat comunicativa tant a l’interior del país com a l’exterior.
La marca està representada per la lletres CAT disposades de forma al·legòrica en un plat. Tant la marca com l’eslògan ‘On el menjar és cultura’ identificaran el sistema alimentari català, tant a l’interior com a l’exterior de Catalunya, en la línia del que ja fan altres països i regions de l’entorn. Està previst que a l’exterior l’eslògan es mostri en diferents idiomes, principalment l’anglès: ‘Catalunya, where food is culture”.
“És un avenç sense precedents”, ha dit la consellera Jordà durant l’acte de presentació. “Mai abans el sector agroalimentari català havia tingut una marca de país com la que té, per exemple, el sector turístic, amb Turisme de Catalunya", afirma. La creació de la marca agroalimentària és una de les accions previstes dins dels deu projectes transformadors del sector agroalimentari inclosos en el Pla de reactivació econòmica i protecció social en l’àmbit de la comissió per a l’elaboració del pla per a la reactivació econòmica i protecció social com a conseqüència de la crisi de la Covid-19 (CORECO).