Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Síndic de Greuges atén 29 queixes i 20 consultes a l'Alt Urgell durant el 2015

El Síndic de Greuges atén 29 queixes i 20 consultes a l'Alt Urgell durant el 2015

L'administració pública és l'apartat que genera més peticions, amb 6 queixes i 5 consultes. A la Seu, l'organisme dirigit per Rafael Ribó ha fet un total de 29 gestions
Rafael Ribó
16/02/2016 19:30

El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha atès durant el 2015 un total de 29 queixes i 20 consultes a l'Alt Urgell. La majoria tenen a veure, a parts iguals (28,6%), amb polítiques socials i amb l'administració pública. Cadascun d'aquests dos apartats ha rebut 8 queixes i 6 consultes; és a dir, concentren en conjunt prop del 60 per cent de la tasca de l'oficina del síndic a la comarca.

A nivell més concret, Ribó ha rebut 3 queixes i una consulta sobre educació i recerca, 2 queixes i 3 consultes sobre infància i adolescència, 2 queixes de salut i una queixa de serveis socials. L'administració pública és l'apartat amb més peticions: 6 queixes i 5 consultes, a les quals cal sumar 2 queixes i una consulta sobre tributs.

Pel que fa a d'altres apartats, s'ha rebut 3 queixes i una consulta sobre urbanisme i habitatge, 6 queixes i 2 consultes de consum, i 4 queixes i 2 consultes de seguretat ciutadana i justícia.

Per municipis, més de la meitat de gestions (29) han arribat des de la Seu, amb 16 queixes i 13 consultes. Des de Montferrer i Castellbò s'ha tramitat 4 queixes; des de les Valls d'Aguilar, 3, i des de les Valls de Valira, 2. També s'ha atès veïns de Cava, Coll de Nargó, Bassella, Fígols i Alinyà, Organyà, Peramola, Ribera d'Urgellet. A la resta de municipis no hi ha hagut cap incidència. L'Oficina del Síndic va fer un any més una jornada d'atenció als veïns a la Seu, el 17 de setembre passat, en què va rebre 14 queixes i 5 consultes.

Canvi de bases del Consorci d'Atenció a les Persones

D'altra banda, el Síndic de Greuges de Catalunya ha valorat específicament, en el seu informe, el fet que s'hagin modificat les bases reguladores del Consorci d'Atenció a les Persones, tal com va recomanar de fer l'any 2014 arran d'una queixa referent a la concessió d'ajuts socials. La petició plantejava que les bases es fessin des d'una perspectiva més àmplia i se suprimís l'obligatorietat amb caràcter general de les tasques de prestació social a canvi de la concessió d'ajuts. El Síndic aconsellava contemplar d'altres tipus de mesures. L'informe reconeix que el Consorci ha treballat per tal d'aconseguir un tractament més individualitzat de cada usuari.

Mostrar formulari de contacte