El Torneig Presbit Ciutat de la Seu d'Urgell de bàsquet reuneix 16 equips al Palau d'Esports
Al llarg d'aquest dissabte i diumenge hi jugaran més de 200 esportistes d'arreu de Catalunya i d'Andorra, amb el Sedis Airam com a amfitrió
El Palau Municipal d'Esports de la Seu d'Urgell viurà aquest dissabte i diumenge, 20 i 21 de juny, la 16a edició del Torneig Presbit Ciutat de la Seu d'Urgell de bàsquet, organitzat pel Sedis Airam i l'Ajuntament urgellenc. Enguany l'esdeveniment manté el format estrenat l'any passat, amb 16 equips i dos dies de competició, i reunirà més de 200 esportistes que representen diversos clubs d'arreu de Catalunya i d'Andorra.
El torneig ha esdevingut una de les activitats més consolidades de l'esport inclusiu al Pirineu. Enguany segueix presentant novetats, entre les quals destaca el fet que els jugadors tindran accés gratuït a la piscina municipal durant els descansos entre partits. I la recaptació del servei de bar es destinarà al projecte social del Sedis Bàsquet, que vol així "reforçar el compromís amb la inclusió i la cohesió social".
A la presentació l'alcalde de la Seu d'Urgell, Joan Barrera, ha remarcat que aquest torneig és "molt important" per a la ciutat "perquè el Sedis fa una tasca molt important no només amb la base i amb l'esport d'elit, tenint un equip a la màxima categoria femenina, sinó també en l'àmbit social amb persones amb diversitat funcional" que "amb aquests campionats també se senten realitzats". Per això, Barrera ha explicat que l'Ajuntament hi seguirà donant suport i ha agraït que també ho facin tots els patrocinadors, socis i tècnics.
Projecte de ciutat
El president de l'AE Sedis Bàsquet, Pep Ribes, celebra que després de més de quinze anys el Torneig Ciutat de la Seu ja ha esdevingut un projecte "no només de club sinó també de ciutat", amb un fort component social "per integrar el màxim possible un col·lectiu que hem de fer sentit totalment dins la societat". Ribes ha volgut posar en valor la tasca dels entrenadors, Pep Mora i Daniel Lozano, perquè garanteixen que els equips de l'Airam "tinguin continuïtat".
Pel que fa estrictament a la competició, Pep Mora ha explicat que enguany mantenen el format que van estrenar l'any passat, amb dos dies de partits, perquè ara fa un any "va ser molt reeixit en tots els sentits". Enguany s'hi incorporen tres nous clubs i es recupera un dels que hi havia participat anys enrere.
A més del Sedis Airam com a amfitrió, en el torneig hi prenen part els equips de MoraBanc Escaldes-Engordany, Únics Cerdanya, Club CAR-CB Vic, CE Barna Màgics, Encert Panteres, SE Ampa Rel, Mediterrània Pineda, Lluïsos de Gràcia-ACIDH, Fedamar Boet, Fedamar Joventut Badalona, BF Cornellà, CB Vila Montornès, Asproseat i Associació Triple.
