Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / El Tour 2026 travessarà la Cerdanya i tindrà la primera meta de muntanya als Angles

El Tour 2026 travessarà la Cerdanya i tindrà la primera meta de muntanya als Angles

Aquesta tercera etapa sortirà de Granollers i també passarà per Vic, Ripoll i la Collada de Toses. Catalunya protagonitza les tres primeres jornades, amb el 'Grand Départ' a Barcelona i la sortida del segon dia a Tarragona

23/10/2025 19:35

El Tour de França 2026 tindrà una meta als Angles. La població i estació d'esquí del Capcir acollirà l'arribada de la tercera etapa (la primera d'alta muntanya), que prèviament travessarà de sud a nord el Vallès Oriental, Osona, el Ripollès i la Cerdanya i que tindrà com a principal dificultat de la jornada el pas per la Collada de Toses

Aquest dijous s'ha presentat oficialment el recorregut de la principal ronda ciclista del món per aquest any vinent. I com ja s'havia avançat, s'ha confirmat que Catalunya serà protagonista de les tres primeres etapes. En aquest sentit, la sortida inicial -coneguda com a 'Grand Départ'- tindrà lloc a Barcelona. Serà la quarta vegada que la capital catalana acull el Tour i la primera en què protagonitza aquesta jornada d'inici. El recorregut del dia 4 de juliol passarà per diversos carrers de la ciutat i inclourà dues ascensions a Montjuïc, amb la meta a l'Estadi Olímpic Lluís Companys. La segona etapa, diumenge 5 de juliol, serà entre Tarragona i Barcelona, tot resseguint el litoral entre aquestes dues ciutats.

Pel que fa a la tercera etapa, dilluns 6 de juliol, els ciclistes sortiran des de Granollers (a 163 metres d'altitud) i inicialment pujaran per Sant Feliu de Codines per després baixar cap a Vic i avançar en direcció a Ripoll. Des d'allà afrontaran l'ascensió a la Collada de Toses (1.778 m), amb un pendent mitjà del 6,5% al llarg de 9 quilòmetres i havent passat  prèviament per poblacions com Ribes de Freser i Planoles. Des de la Collada el grup ja entrarà a la Cerdanya, travessant tota la comarca a través de la Molina (1.710 m), Alp (1.150 m), la part baixa de Puigcerdà (1.144 m) i la vila de Font-romeu (1.727 m). Tot seguit, des del Coll del Calvari (1.836 m) ja arribaran al Capcir i en el tram final, els Angles (1.794 m), faran novament una última pujada amb un pendent mitjà del 6,5%. En total, 196 quilòmetres.

La quarta etapa, de Carcassona a Foix

D'altra banda, la quarta etapa -dimarts 7 de juliol- serà a prop de Catalunya i d'Andorra, atès que anirà de Carcassona a Foix, passant per Quillan i amb el coll de Montsegur (1.059 m) com a principal dificultat. El Tour encara continuarà als Pirineus a la cinquena jornada (8 de juliol), entre Lannemezan i Pau, i a la sisena (9 de juliol), amb meta a Gavarnie-Gèdre. Després ja avançaran pel centre de França, amb les següents metes a Bordeus, Bergerac i Ussel. 

Pel que fa a les etapes decisives als Alps, a la part final del Tour hi haurà metes a Thonon-les-Bains (21 de juliol), Voiron (22 de juliol), Orcières-Merlette (23 de juliol) i dues arribades a l'emblemàtica estació d'Alpe d'Huez: la primera, el dia 24 sortint de Gap; i la segona el dia 25 sortint de Le Bourg d'Oisans i passant pel coll del Galibier. El dia següent ja hi haurà la tradicional meta final als Camps Elisis de París. 

  • Mapa del Tour 2026, que tindrà les tres primeres etapes a Catalunya (@LeTour)
    Mapa del Tour 2026, que tindrà les tres primeres etapes a Catalunya (@LeTour)
  • Perfil de la 3a etapa del Tour 2026, entre Granollers i els Angles
    Perfil de la 3a etapa del Tour 2026, entre Granollers i els Angles

Mostrar formulari de contacte