El Transport a la Demanda de l'Alt Urgell registra 16.000 usuaris el 2011
Els viatgers valoren el servei amb un 9,1 i en defensen la utilitat per estar connectats amb la Seu Les 14 línies tenen un cost de 180.000 euros i faciliten la mobilitat als veïns de nuclis aïllats
El Transport a la Demanda de l'Alt Urgell ha registrat més de 16.000 usuaris durant el 2011. El servei compta amb 14 línies que arriben a 75 nuclis de l'Alt Urgell i també de la Cerdanya, a la part del Baridà.
Els viatgers que utilitzen el servei l'han valorat amb un 9,1 en una enquesta realitzada l'any passat per la Generalitat. El responsable de la concessió de línia dels Castells, Josep Fàbrega, ha explicat a l'ACN que "per als pobles de muntanya és un sistema molt efectiu ja que dóna als veïns la possibilitat de baixar a la Seu a comprar, al metge o a fer les seves coses".
El transport a demanda arriba a nuclis aïllats de la comarca com són Vilanova de Banat, els Castells, Ars o Albet. Tot i que no és diari, els dies que funciona molts veïns en depenen per desplaçar-se. El president del Consell Comarcal, Jesús Fierro, recorda que "és un servei que fa 20 anys que és dóna i, a més a més, és l'única manera que la gent que viu en nuclis aïllats tingui transport".
El cost de les 14 línies durant l'any 2011 ha estat de 180.000 euros, xifra que curiosament coincideix amb el nombre de quilòmetres que han realitzat. Només una petita part se sufraga amb el preu dels bitllets (1,20 € per viatge) i la resta la paga la Generalitat.
La línia dels Castells és la més llarga, amb 45 quilòmetres, i arriba a ser de 51 si s'ha de recollir algú a Castellars. Aquesta línia dóna cobertura als 14 nuclis de les Valls d'Aguilar. Als Castells actualment només hi viu una persona, Pep Grau, i els últims set quilòmetres no estan asfaltats. Grau agraeix el servei i n'afirma que "no ha fallat mai".
Un altre dels assidus és Jordi Herreros, veí de Taús, que defensa la continuïtat del servei ja que en cas contrari estarien molt més aïllats.
La mitjana d'ús és de tres viatgers per trajecte. Josep Fàbrega explica que al l'hivern la demanda és menor, però a l'estiu gairebé cada dimarts i divendres té les set places de la furgoneta plenes.