Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Els afectats per les participacions preferents i el deute subordinat a l'Alt Urgell reben assessorament personalitzat

Els afectats per les participacions preferents i el deute subordinat a l'Alt Urgell reben assessorament personalitzat

Es calcula que a la comarca hi ha unes 500 persones amb productes financers d'aquest tipus Un petit estalviador fa una crida per organitzar una reclamació judicial col.lectiva
Preferents - Reunió informativa
08/08/2013 10:14

Els estalviadors afectats per les participacions preferents i el deute subordinat a l'Alt Urgell estan rebent durant aquesta setmana assessorament personalitzat amb la col·laboració del Col·legi d'Advocats de Lleida i el Consorci d'Atenció a les Persones.

Segons assenyala el Consell Comarcal, a l'Alt Urgell hi pot haver unes 500 persones perjudicades per aquests productes financers, especialment a la Seu i Oliana. En aquest sentit, es lamenta que l'arbitratge de consum, que en alguns casos pot ajudar a recuperar quasi tota la quantitat de diners invertits, en altres ocasions no pot evitar que els afectats perdin fins al 70 per cent del valor de la seva inversió.

Aquest és el cas d'un petit estalviador, en Lluís Mera, que només recuperaria el 40 per cent dels seus diners. Els assessors ja l'han avisat que la via judicial serà un procés molt feixuc i que és convenient dur-lo a terme de forma col.lectiva i no pas individualment.

En aquest sentit, Mera fa una crida a la resta d'afectats que rebutgen l'arbitratge a que facin pinya i afrontin plegats el procés de demanda. Els interessats poden adreçar-se al correu electrònic afectatsperlespreferentsdelalturgell@gmail.com o bé al telèfon 689011982.

Informació i assessorament

La Seu, Oliana i Organyà van acollir la setmana passada xerrades informatives en què es va explicar al col·lectiu quines passes legals poden donar per tal de rescatar els seus diners, o almenys una part.

Des del col.legi d'advocats es considera evident que els bancs van fer "un abús sobre un determinat perfil de client" -el de gent gran estalviadora- i que, a l'hora de contractar el producte, els clients no van rebre tota la informació necessària per part de les entitats financeres, que en molts casos ara s'espolsen les responsabilitats.

Mostrar formulari de contacte