Els Agents Rurals denuncien nou pescadors furtius a l'embassament de Rialb
S'ha detectat 18 infraccions com ara la pesca fora d'hores, l'ús de peix natural com a esquer o bé no disposar de la llicència. Les inspeccions es van fer el cap de setmana passat als municipis d'Oliana, Bassella, Tiurana i la Baronia
Efectius dels Agents Rurals han denunciat 9 pescadors furtius durant un servei de vigilància a l’embassament de Rialb, a cavall de l'Alt Urgell i la Noguera. La inspecció es va fer durant la nit de dissabte passat, dia 11 en els municipis de la Baronia de Rialb, Tiurana, Bassella i Oliana.
Es van inspeccionar en total 20 pescadors, 9 dels quals van resultar denunciats per diferents infraccions. Sis pescaven en horari nocturn, quatre no havien adquirit el permís de la zona de pesca controlada, quatre utilitzaven peix natural (mort) com a esquer, dos no havien alliberat les carpes pescades, i dos tenien caducada la llicència de pesca.
Els Agents Rurals van interposar denúncies administratives per 18 infraccions lleus de la Llei de pesca continental, que se sancionen amb multa de 60 € a 300 €. A més a més, es va interposar una denúncia per infracció de la Llei de protecció dels animals per la utilització de línies de pesca (filats), mètode de pesca prohibit. El seu ús se sanciona amb multa de 100 € a 400 €. En total, es van comissar 24 canyes de pesca i els filats utilitzats, i dos luciperques (Sander lucioperca) i una carpa (Cyprinus carpio). I es van retornar a l’aigua diversos exemplars vius de carpa.
Els serveis de vigilància de pesca es reforcen les nits d’estiu. Es persegueix la pesca nocturna i l’incompliment de les normes. De manera accessòria, es vetlla pel compliment de la prohibició d’acampar i de fer focs d’esbarjo a menys de 500 metres de terreny forestal, tenint en compte també el risc d'incendi que aquestes acampades comporten.
