Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Els Bombers continuen treballant en l'incendi de Senet, que ha cremat més de 70 hectàrees

Els Bombers continuen treballant en l'incendi de Senet, que ha cremat més de 70 hectàrees

Aquest cap de setmana el vent hi ha generat un pirocúmul. La prioritat ara és que el foc no s'escampi a la Vall de Boí i confien que l'arribada de ruixats ajudi a controlar-lo

Treballs d'extinció de l'incendi de Senet, al municipi de Vilaller (Foto: Bombers Generalitat)
Treballs d'extinció de l'incendi de Senet, al municipi de Vilaller (Foto: Bombers Generalitat)
03/08/2026 10:55

Els Bombers de la Generalitat continuen treballant en l'incendi d'alta muntanya a Senet, a l'Alta Ribagorça, en espera de veure com es comporta una tempesta prevista sobre la zona aquest migdia. Al llarg del cap de setmana s'ha generat un pirocúmul que ha revifat les flames, tot coincidint amb alguns episodis de vent.

Segons han explicat fonts dels Bombers, es preveu una tempesta al migdia i estaran atents de com evoluciona. En cas que es confirmi la pluja, en aquell moment es retiraran tots els efectius per comprovar si aquesta aigua ajuda a apagar les flames o, ben al contrari, "estira" l'incendi. La prioritat segueix sent evitar que el foc s'escampi cap a la Vall de Boí.

Fins ara l'incendi ha afectat 71 hectàrees de terreny forestal, de les quals 30 són dins la zona perifèrica de protecció del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Els Bombers hi han treballat durant tota la jornada de diumenge amb mitjans aeris -tres helicòpters i un hidroavió- atesa la complicada orografia del terreny. També hi han intervingut unitats GRAF i EPAF helitransportades, que han executat línies de defensa i maniobres de foc tècnic per mantenir l'incendi a dins dels eixos de contenció. La nit passada s'ha estat monitoritzant l'incendi des de la carretera amb una dotació del Pont de Suert i amb els GRAF.

 

Mostrar formulari de contacte