Els Comuns demanen al Parlament que el govern actuï per evitar els talls de telefonia a l'Alt Pirineu i Aran
Enguany hi ha hagut quatre caigudes del servei que han afectat un gran nombre de municipis amb una resolució superior als tres dies. La formació política, a través del seu diputat Lluís Mijoler, considera que cal prendre mesures i iniciar una negociació amb Movistar
Els Comuns han demanat a través de la fórmula de preguntes parlamentàries, presentades pel diputat Lluís Mijoler, que es prenguin mesures davant les reiterades avaries de Movistar a l'Alt Pirineu i Aran. La formació política concreta que enguany hi ha hagut quatre caigudes del servei "que han afectat un gran nombre de municipis, amb un temps de resolució superior als tres dies".
En aquest sentit, Mijoler destaca que el passat 28 de novembre hi va haver un tall de fibra òptica a Tremp que va deixar sense cobertura "no només a la població afectada pel tall, sinó també municipis com la Vall de Cardós, la Vall Fosca i Josa i Tuixén, arribant fins a Gósol". La pèrdua del servei també va repercutir en altres companyies mòbils, "deixant zones del territori sense cap connexió". Després de diverses queixes, la línia es va restablir el dia 5 de desembre.
Els Comuns lamenten que "també els mesos de gener, maig i juliol es van registrar incidents, amb afectació a grans extensions de territori i amb un llarg temps d’espera fins a recuperar-se el servei". Precisament, la reiteració de les fallades de Movistar va motivar el mes de juliol que la formació formulés preguntes al Congrés dels Diputats per denunciar la situació.
Perjudici per al territori
La preocupació per les avaries constants se centra en el perjudici que tenen per a la població, especialment per a les persones grans que des del desmantellament del coure utilitzen la telefonia mòbil com a única alternativa per accedir als serveis de teleassistència o per demanar ajut en cas d’emergència. També les empreses instal·lades a territori se'n veuen perjudicades, ja que la manca de connexió afecta la seva activitat diària. Així mateix, els establiments i negocis turístics en surten repercutits negativament en èpoques d'alta afluència de visitants.
Mediació
Comuns pretén amb l'acció al Parlament "que el Govern actuï, prengui mesures i que iniciï una mediació amb Movistar". Amb les preguntes es pretén saber si hi ha previst algun mecanisme de compensació econòmica per les afectacions i com es garanteix l'atenció a les emergències en situacions de manca de servei d'Internet o telefonia. Finalment, s'interpel·la al Govern sobre si s'està en contacte amb altres comunitats i països que han superat aquests problemes en zones de muntanya.
La formació política justifica l'acció política pel seu "compromís amb el territori" i recorda als usuaris afectats que tenen dret a reclamar compensació pels dies que han estat sense telefonia, adreçant-se al servei d’atenció al client de l’operador. Si la companyia de telefonia no respon positivament, es pot elevar la reclamació a través de l’oficina d’atenció al ciutadà del seu municipi.