Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Els membres del Patronat de la Fundació Fiella durant el brot de COVID declaren al Jutjat de Tremp

Els membres del Patronat de la Fundació Fiella durant el brot de COVID declaren al Jutjat de Tremp

El llavors alcalde de la ciutat nega les acusacions i afirma que Salut va actuar "molt malament" i va fer un informe amb contradiccions i mentides. També addueixen que els dies dels fets no els va arribar cap queixa des de dins la residència

Joan Ubach entra al Jutjat de Tremp per declarar pel cas del brot de COVID a la Residència Fiella (Foto: ACN)
Joan Ubach entra al Jutjat de Tremp per declarar pel cas del brot de COVID a la Residència Fiella (Foto: ACN)
16/01/2024 18:10

El jutjat de Primera Instància i Instrucció de Tremp ha acollit aquest dimarts les declaracions dels qui eren els membres del Patronat de la Fundació Fiella quan va esclatar el brot de COVID a la residència del de la capital del Pallars Jussà, l'any 2020. Es tracta de l'exalcalde, Joan Ubach, i el vicari del Bisbat d'Urgell, Josep Maria Mauri, i també d'un exregidor que s'ha acollit al seu dret de no declarar en la causa, que té a veure amb un presumpte delicte contra la seguretat dels treballadors.

Ubach no només ha negat les acusacions sinó que ha afirmat que el Departament Salut, encapçalat llavors per la consellera Alba Vergés, va actuar "molt malament" i va fer un comunicat amb "més d'una contradicció i d'una mentida", com per exemple pel que fa a la data en què el Govern va acordar intervenir el centre geriàtric. Segons el llavors alcalde de Tremp, a la seva declaració ha explicat "la veritat dels fets viscuts". Abans de l'exbatlle, el primer a declarar Josep Maria Mauri. Els declarants hi han afegit que en aquells dies no van rebre cap queixa procedent del centre amb relació a la situació que s'hi vivia a dins. També han defensat que no sabien res de la festa de Castanyada que podria haver originat el brot de COVID i asseguren que en van ser coneixedors arran de les querelles posteriors.

L'advocada de l'acusació popular, Maria Nolla, ha conclòs que les declaracions dels tres membres del Patronat s'han mantingut en la línia de la que havia ofert el dia anterior l'exdirectora de la residència, i hi ha afegit que no hi ha hagut declaracions amb relació a la querella que una de les monges de la residència -ja morta- i l'exdirectora d'higiene sanitària -investigada en aquest cas- van interposar contra el Patronat per presumpta falsificació de documents; concretament, de les seves firmes.

El brot a la residència Fiella de Tremp, declarat el novembre de l'any 2020, va causar la mort de 64 dels 142 usuaris. Pel que fa a la segona causa oberta per aquest cas, per presumpte homicidi imprudent, Maria Nolla ha explicat a l'ACN que les declaracions es faran a partir de l'abril.

Mostrar formulari de contacte