Els nous pressupostos de l'Estat preveuen una partida per iniciar l'execució de la rotonda de Montferrer
Els pressupostos de l'Estat 2022 inclouen una partida per iniciar l'execució de la llargament reclamada rotonda de la carretera N-260 al pas per la cruïlla de Montferrer. Així ho ha assegurat aquest divendres ERC de l'Alt Pirineu, tot i que de moment no han concretat a quant ascendeix aquesta partida o quins són els terminis previstos d'execució.
Des de la formació republicana sí que han indicat que aquesta obra ha estat inclosa en les negociacions amb els grups que conformen el govern espanyol (PSOE i Podemos) per a l'aprovació dels comptes estatals, que van superar el tràmit parlamentari aquest desembre passat, amb el suport tant d'Esquerra com del PNB, Bildu, PDeCAT i Més País.
El senador urgellenc d'ERC Miquel Caminal ha visitat aquest divendres la cruïlla de Montferrer i ha celebrat el fet que es desencalli la resolució d'un dels punts negres de la xarxa viària de l'Alt Urgell i del Pirineu. El mes de juny passat, Caminal ja va presentar una pregunta al Senat espanyol per conèixer l'estat del projecte, que tot i que ja estava redactat ha tornat a quedar en punt mort els darrers anys. En aquella sessió, va demanar al llavors ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, "quan està previst executar la construcció de la rotonda de Montferrer", tenint en compte que el Govern estatal va començar a estudiar l'obra l'any 2012 i la va aprovar definitivament l'octubre de 2016. El polític urgellenc va recordar que aquesta cruïlla, al punt quilomètric 230, és "un punt d'alta sinistralitat de l'N-260, eix vertebrador del Pirineu", i per això considera que fer-hi el pas giratori hauria de ser "una obra prioritària", sobretot de cara a millorar-hi la "seguretat viària".
Encara avui, els vehicles que es volen incorporar a l'N-260 en direcció a la Seu d'Urgell, provinents del nucli de la Trobada o de l'Aeroport, han d'entrar al carril directament i sense disposar d'una illeta d'accés. Això incrementa el risc d'accidents, tant per l'alt volum de trànsit diari com perquè molts conductors no respecten el límit de velocitat de 50 km/h que hi ha en aquell punt. L'única opció per evitar aquest risc és girar a la dreta i fer la volta pel pas soterrat que hi ha en direcció a Arfa.
Un problema semblant es troben els conductors que volen sortir del poble de Montferrer i anar en direcció a Adrall, o bé els que volen entrar a Montferrer provinents de la Seu. Per tot plegat, veïns i usuaris de la via demanen des de fa anys que s'hi estableixi una rotonda.