Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Els pèrits que declaren sobre la tragèdia de Torallola discrepen sobre les causes de l'accident

Els pèrits que declaren sobre la tragèdia de Torallola discrepen sobre les causes de l'accident

27/10/2011 17:28

L'Audiència de Lleida ha acollit aquest dijous la penúltima sessió del judici sobre la tragèdia de Torallola sense que els pèrits s'hagin posat d'acord sobre les causes de l'accident d'helicòpter on van morir vuit persones. Un pèrit proposat per les acusacions ha dit que l'aparell va caure arran del mal estat de l'eix de transmissió i per possibles esquerdes al con de cua, que es va acabar separant de la cabina. Per contra, un pèrit proposat per la defensa ha dit que l'aeronau es va precipitar després de patir una sobrecàrrega estàtica, causada per l'impacte amb algun objecte en ple vol, sumat a una maniobra brusca del pilot. El judici finalitzarà aquest divendres amb les conclusions de les parts.

El judici sobre la tragèdia de Torallola ha arribat aquest dijous a la penúltima jornada amb la declaració de més pèrits. Segons informa l'ACN, els tècnics proposats per les parts han discrepat sobre les causes de l'accident d'helicòpter on van perdre la vida vuit persones l'any 2002. El primer a declarar ha estat el pilot Esteban de Diego Muñiz, qui ha insistit que les 36 anomalies detectades en l'aparell afectaven directament la seguretat del vol. Aquest pèrit ha apuntat que la probable causa de l'accident va ser el mal estat que presentava l'eix de transmissió, ja que ha dit que estava "desdentat". A més, també ha apuntat que el con de cua, la peça que es va desprendre de l'helicòpter en ple vol, es va trencar per fissures o esquerdes.

Per la seva banda, l'enginyer aeronàutic Pablo García, proposat per la defensa, ha dit que les causes de l'accident van ser que l'helicòpter va impactar contra algun objecte o que el pilot realitzés una maniobra brusca, sumat al fet que l'aeronau superava el límit de pes fixat pel fabricant el dia del sinistre. Així, aquest pèrit ha descartat que les activitats de manteniment de l'aparell tinguessin res a veure amb l'accident. García ha apuntat que l'helicòpter volaria a poca alçada, a diferència del què van assegurar els testimonis oculars del sinistre, i que podria haver impactat contra un arbre, una pedra o una línia d'alta tensió.

Es dóna el cas que tots dos pèrits tenen o han tingut alguna relació professional amb algun dels acusats. En el cas del pilot Esteban de Diego Muñiz, havia treballat per una empresa gestionada per Pedro María Sáenz de Maturana, el propietari de l'helicòpter sinistrat. Tot i això, assegura que "per discrepàncies" va decidir finalitzar el seu contracte. D'altra banda, l'enginyer Pablo García ha reconegut que actualment és soci amb el director de qualitat de la companyia, l'acusat Carlos de la Peña. Està previst que el judici finalitzi aquest divendres amb les conclusions de les parts i un últim torn de paraula dels acusats.

Mostrar formulari de contacte