Els pilots d'avionetes posen bona nota al nou aeròdrom
Èxit de la Trobada Internacional de Pilots de Muntanya, que marca la reobertura de la pista alturgellenca després de 26 anys sense activitat La instal.lació s'inaugurarà oficialment el dia 4 de juny
La 40a Trobada Internacional de Pilots de Muntanya ha marcat la reobertura de l'aeroport de la Seu després de 26 anys d'inactivitat. Una seixantena d'avionetes d'arreu d'Europa hi han participat.
Els pilots han valorat molt positivament la instal·lació i molts s'han mostrat sorpresos per detalls com la longitud de la pista d'aterratge o la capacitat de l'aeroport. La inauguració oficial es preveu pel proper dia 4 de juny.
La Trobada ha reunit pilots d'Àustria, Itàlia, França, Suïssa, Alemanya i Espanya, entre d'altres. Àngel Ibáñez, president de la Federació Aèria Catalana, ha destacat la importància de la ubicació d'aquesta instal·lació al bell mig dels Pirineus. Aquest fet pot convertir aquest aeròdrom en un punt de referència per entrar cap a Europa i per acollir molts dels rallies esportius que es fan a Europa i portar-los cap a l'Estat.
Marlies Campi, presidenta de la Federació Europea de Pilots de Muntanya, ha explicat que aquesta reobertura ha estat molt ben acollida pel sector. Campi ha dit que aquest aeròdrom té moltes possibilitats atès que el paisatge és excepcional i les instal·lacions són magnífiques. 'L'atractiu és estar en una zona de muntanya com són els Pirineus', afirma.
Oriol Balaguer, director de Ports, Aeroports i Costes de la Generalitat, hi ha afegit que la trobada europea ha servit per acollir la fase final d'obres per provar la pista i les instal·lacions, i d'aquesta manera poder inaugurar-lo oficialment com aeròdrom d'aquí un parell de setmanes.
L'aeroport s'estrenarà com aeròdrom i acollirà vols privats i d'emergències però no es descarta que, en una segona fase, pugui rebre vols comercials. El Govern ha invertit uns 2,5 MEUR per deixar a punt l'aeroport i les obres principals han estat pavimentar el ferm pista, la reconstrucció de la torre de control i la millora de la zona d'estacionament de les avionetes.
L'aeroport es va inaugurar el 1982 i només va funcionar dos anys, fins l'any 1984, quan va operar l'últim vol comercial. Després, va ser utilitzat per l'aviació esportiva i general fins que es va tancar per motius de seguretat.
Tant pilots, com organitzadors i com representants del Govern han coincidit en valorar molt positivament la jornada. Aquesta primera prova de cara a la reobertura l'aeroport de la Seu d'Urgell l'ha passat 'amb nota'.