Els síndics de greuges locals van atendre 11.679 consultes el 2010
Els síndics i defensors locals de Catalunya, entre els quals hi ha el de la Seu d'Urgell, Àngel Rúbio, han presentat aquest dimecres a la tarda al Parlament el tercer recull d'informes de l'entitat. El Fòrum SD, que agrupa el col.lectiu, ha destacat que l'any passat aquestes institucions van atendre un total d'11.679 consultes i assessoraments, gairebé el doble que el 2009, i van tramitar 2.990 queixes.
La trobada va comptar amb la intervenció de l'alcalde de la Seu i diputat al Parlament per CiU, Albert Batalla, en representació d'un dels municipis que compta amb la figura del defensor del ciutadà. Batalla va elogiar el paper de mediadors entre veïns i ajuntament que tenen els síndics locals.
La presidenta del Parlament, Núria de Gispert, va defensar la importància d'aquestes institucions, sobretot en temps de crisi, i els ha demanat que estiguin al cas de les necessitats dels ciutadans en moments de dificultats, com ha dit que està convençuda que ja fan.