Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Els veïns de Montferrer exigeixen solucions a la manca de seguretat de la cruïlla de la N-260

Els veïns de Montferrer exigeixen solucions a la manca de seguretat de la cruïlla de la N-260

Una setantena de persones han tallat aquest divendres la carretera nacional Durant la mobilització s'ha exposat la petició que es construeixi una rotonda o bé es col.loqui semàfors

Montferrer - Tall de carretera 11.2012
Montferrer - Tall de carretera 11.2012
30/11/2012 17:52

Una setantena de veïns de Montferrer han tallat aquest divendres la carretera N-260 per demanar al ministeri espanyol de Foment una solució urgent a la manca de seguretat de la cruïlla que uneix el nucli amb la Trobada. El veïnat, i especialment l'AMPA de l'Escola Els Agols, denuncien el risc d'accidents a la intersecció, tant per als vianants com per als automòbils.

La presidenta de l'AMPA, Lorena Fernández, recorda que la via suporta un trànsit molt intens i denuncia que molts vehicles passen sense respectar el límit de 50 Km/h. Així mateix, explica la confusió que genera l'actual disseny de la cruïlla pel que fa a la preferència de pas o bé als espais per incorporar-se a la carretera nacional. "Els accidents i topades són habituals", lamenta.

Durant la mobilització, encapçalada per dues pancartes sota el lema "Cruïlla perillosa. Volem una solució ja!", s'ha escoltat la petició d'una rotonda o la col.locació de semàfors. L'aturada de 15 minuts ha provocat llargues cues que podrien repetir-se el pròxim divendres 14 de desembre si no hi ha cap resposta a les peticions del municipi. Està previst que es convoquin noves mobilitzacions tots els divendres del curs escolar.

Manca de resposta a les peticions

Els veïns critiquen durament el fet que Foment segueixi sense aportar cap solució al perill de la cruïlla, malgrat una recollida de firmes i la tramesa d'una carta, de la qual encara no se n'ha rebut cap resposta.

L'Ajuntament de Montferrer i Castellbò ha detallat que per la cruïlla hi passen cada dia fins a 14.000 vehicles i que el projecte de la rotonda ja estava adjudicat però que Foment els diu que no hi ha diners per fer-la. En una situació semblant es troba el poble de Castellciutat. Tots dos punts pateixen de manera periòdica topades lleus o bé, en els pitjors casos, accidents mortals.

Mostrar formulari de contacte