Enèsim tall de telefonia i internet a la Seu
La incidència va afectar els usuaris durant tota la tarda i el vespre de dissabte Telefónica s'ha compromès a completar aquest hivern un sistema que resolgui la successió de problemes de connexió
La Seu d'Urgell s'ha vist afectada per un nou tall de telefonia fixa i internet aquest dissabte a la tarda. Segons han fet saber alguns oients de RàdioSeu, l'avaria de Telefónica va interrompre la connexió passades les dues del migdia i els abonats no van rebre la notificació de recuperació del servei fins a 2/4 de 10 de la nit. La incidència, doncs, es va estendre durant prop de vuit hores.
El bloqueig de la telefonia i ADSL va perjudicar novament l'activitat de negocis i particulars i, en menor mesura, de serveis públics, ja que aquesta vegada no era entre setmana. La denúncia dels usuaris arriba tot just dues setmanes després de l'anterior, que havia estat el 24 de gener i va deixar incomunicats durant tot el matí milers d'ususaris de l'Alt Urgell i també de la Cerdanya.
Entre els diversos motius que ha adduït Telefónica per justificar els successius talls, hi ha els errors en la manipulació de cables, topades de vehicles amb torres elèctriques o bé intents de robatori de coure, com va ser el cas del mes passat.
La companyia privada s'ha compromès davant l'Ajuntament de la Seu i els empresaris locals a garantir, abans no s'acabi l'hivern, un sistema de redundància que garanteixi el subministrament a través de de dues línies. Això permetria que, si una falla, l'altra continui funcionant.
Reclamacions
En casos com el d'aquest dissabte passat, els particulars que vulguin exigir una compensació en la factura s'han d'adreçar a l'Oficina d'Atenció al Consumidor, al Consell Comarcal de l'Alt Urgell.