ERC proposa que la Seu es declari 'Territori Català Lliure'
La moció planteja avançar des del món municipal la transició cap a l'Estat propi Miquel Caminal atribueix a l'espoli fiscal i a la política econòmica espanyola la crítica situació actual de Catalunya
El regidor d'ERC a l'Ajuntament de la Seu, Miquel Caminal, presentarà al proper ple municipal una moció per tal que el municipi es declari moralment "territori català lliure i sobirà".
La petició segueix la línia encetada el mes passat per l'ajuntament de Sant Pere de Torelló i a la qual ja s'hi han sumat diversos consistoris catalans, en el sentit d'encetar des del món municipal la transició cap a l'Estat propi. Segons Miquel Caminal, els motius principals són "la participació massiva del poble català a la manifestació del passat 11 de setembre, així com els continus atacs de l’Estat espanyol contra Catalunya i les seves institucions".
Caminal ha manifestat que "davant del context crític que viu el país, cal actuar amb fermesa i en defensa dels interessos col•lectius i del bé comú, generant un clima de confiança i esperança pel poble català".
ERC apunta que, com a conseqüència de les polítiques aplicades per l’Estat espanyol, avui l’atur afecta més de 821.000 catalans, el 20% es troba al llindar de la pobresa, el 40% d’activitats econòmiques estan en greu perill de desaparició i l’espoli fiscal suposa, a hores d’ara, uns 16.409 milions d’euros anuals que no retornen a Catalunya.
La moció insta el proper president de la Generalitat a convocar un referèndum d'independència, com a molt tard, "abans del dia 11 de setembre del 2014", i a no aplicar "totes les lleis i reglaments, sentències judicials i resolucions que limitin l’ús de la llengua catalana en qualsevol àmbit de la vida pública o acadèmica catalana".
També es proposa avançar en "la creació dels corresponents registres civils, mercantils i de la propietat; d’una hisenda pròpia i d’un banc nacional des del qual es gestionin el règim fiscal i el finançament dels serveis i institucions públics".
