Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Èxit de la presentació del Trenat de Formatge a la Seu

Èxit de la presentació del Trenat de Formatge a la Seu

El primer dia s'ha venut 300 pans i s'ha fet 300 degustacions, en el marc del Mercat de les Oportunitats. Des d'ara estarà a la venda en 13 forns de l'Alt Urgell i la Cerdanya
Presentació del Trenat de Formatge
14/03/2017 17:55

Bona rebuda al Trenat de Formatge, el nou pa identificatiu de la Seu i l'Alt Urgell. La presentació del producte ha generat expectació entre els veïns i visitants aquest dimarts al matí s'han apropat a l'estand ubicat per a l'ocasió pel Gremi de Forners de Lleida al mercat setmanal de la capital comarcal, tot coincidint també amb el 30è Mercat de les Oportunitats.

Des de l'Ajuntament urgellenc han informat que el primer dia ja s'ha venut unes 300 barres grans, alhora que s'han fet unes altres 300 degustacions d’aquest pa singular. Unes xifres que el consistori ha valorat com "un èxit rotund". El producte està elaborat amb farina d’alta qualitat i és l'únic que inclou dues Denominacions d'Origen Protegides (DOP): Formatge Urgèlia i Mantega Cadí. 

El Trenat de Formatges és un producte treballat conjuntament pel Gremi de Forners de les Terres de Lleida, l’Escola d’Hosteleria de Lleida i la Cooperativa Cadí, amb el suport de  l’Ajuntament de la Seu. L'alcalde urgellenc, Albert Batalla, ha remarcat durant la presentació que “aquest producte singular del territori és el resultat d’una iniciativa de suma i de treball conjunt per trobar un producte específic que permeti al gran públic identificar-nos”. Batalla hi ha afegit la presència del formatge “era fonamental perquè la Seu d’Urgell és la capital del formatge a Catalunya”.   

De la seva part, Manel Llaràs, president del Gremi de Forners de les Terres de Lleida, ha explicat que "els forns de pa al Pirineu, en ser generalment microempreses, no poden disposar d’un departament d’innovació". És per això que l'entitat ha capitalitzat aquesta innovació per crear un pa singular. Llaràs ha ressaltat que “aquesta feina conjunta és un exemple d’èxit perquè ha aconseguit crear un producte de km 0 que servirà per dinamitzar els forns del territori”. 

A la presentació també hi ha estat present el president de la Cooperativa Cadí, Lluís Clotet, que ha valorat de forma positiva la iniciativa i ha expressat el seu suport a aquest tipus de propostes basades en productes de qualitat. Per la seva banda, el responsable de Relacions Externes de l'Escola Hoteleria de Lleida, Gregori Canalias, ha advocat per treballar de forma conjunta amb l'objectiu final de dinamitzar el territori.

Punts de venda

Concretament, s'han sumat a la venda del nou producte tretze establiments de l'Alt Urgell i també de la Cerdanya. A la Seu, des d'ara es podrà adquirir als forns Sansa, Bullich, Sant Joan, Duat, Pastisseria Vilarrubla i Crosta i Molla. A Coll de Nargó també el venen als forns Reig i Tausà; i a Organyà, al Pa d'Or. També s'hi ha sumat el forn de pa d’Adrall.

Fora de la comarca, a Martinet també es posarà a la venda tant a la Pastisseria Vilarrubla com al forn Jordi; i a Bellver de Cerdanya, es podrà comprar al forn Pous. El preu de venda de la barra és d'1,80 euros.

Mostrar formulari de contacte