Èxit de la Xocolatada popular per celebrar el 40è aniversari de RàdioSeu
S'han repartit unes 250 racions de coca i xocolata entre els oients, col·laboradors i veïns que han compartit amb l'emissora municipal aquest acte inclòs a la Festa Major de la Seu d'Urgell
RàdioSeu s'ha afegit enguany al programa d'actes de la Festa Major de la Seu d'Urgell amb una Xocolatada popular per commemorar el 40è aniversari de l'emissora municipal urgellenca. La proposta, que s'ha dut a terme aquest dilluns al migdia a la plaça de Joan Sansa, ha estat tot un èxit. I és que en menys de mitja hora s'han esgotat les 250 racions de coca i xocolata que s'havien preparat amb la col·laboració de l'Àrea d'Esdeveniments de l'Ajuntament de la Seu i de La Original (El Dolç del Serafí/El Mos).
A la celebració s'hi han atansat un gran nombre d'oients i veïns per compartir la fita d'haver assolit aquestes quatre dècades de ràdio a la Seu d'Urgell. Alguns d'ells s'hi han afegit després d'haver participat pocs minuts abans a la Pedalada Popular que un any més s'ha fet des de la zona esportiva; i d'altres, des de la Ludoteca XXL que hi havia instal·lada a la mateixa plaça de Joan Sansa, organitzada per Pinxo Carbassó.
Tot l'equip professional de RàdioSeu, amb Marta Pujantell, Ignasi Cervera i Pep Graell, ha compartit la matinal amb els assistents i els ha agraït el seu suport. També hi han estat presents, entre d'altres, l'alcalde de la Seu d'Urgell, Joan Barrera; la tinent d'alcalde i regidora de Festes, Christina Moreno; el regidor responsable de l'Emissora Municipal i també delegat del Departament de Territori de la Generalitat a l'Alt Pirineu i Aran, Jordi Mas; i el director general de Polítiques de Muntanya, Carlos Guàrdia.
🎂RàdioSeu ha commemorat amb una Xocolatada popular els seus 40 anys al costat de la Festa Major. #laSeu @fmlaseu
— RàdioSeu (@RadioSeu) September 1, 2025
🥳Gràcies a les 250 persones que heu vingut a buscar la vostra coca i xocolata per formar part de la celebració! pic.twitter.com/6DtHBti8VO
Record dels inicis de RàdioSeu
Tampoc no hi han faltat uns quants col·laboradors o excol·laboradors de RàdioSeu. I entre ells, Jordi Pino, un dels pioners de l'emissora i que en fou el director fins l'any 1995. En una entrevista en directe al programa 'Carretera i Manta' (que s'ha emès des de l'escenari de la xocolatada), el també exregidor ha aprofitat per rememorar els inicis de RàdioSeu, que van ser complicats però plens d'il·lusió i amb molta gent implicada, i per recordar els noms d'algunes de les persones que van endegar el projecte i dels professionals i col·laboradors més recordats o amb més trajectòria que hi ha hagut al llarg d'aquests quaranta anys, en què n'han format part centenars de persones de la ciutat, de l'Alt Urgell i també de contrades veïnes.
El 40è aniversari de RàdioSeu també ha estat present a la Festa Major 2025 mitjançant la instal·lació de dues pancartes commemoratives, en què es recorda la intensa tasca de seguiment informatiu d'aquesta celebració que hi ha hagut en tots aquests anys i que continua actualment; ara també, amb una important presència a internet i a xarxes socials. La pancarta principal s'ha ubicat a l'escenari de concerts de Casetes; i la segona, a la plaça de Joan Sansa que aquest dilluns acollia la Xocolatada popular.
