Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Èxit de participació a l'Alt Pirineu en les activitats del Dia Internacional dels Museus

Èxit de participació a l'Alt Pirineu en les activitats del Dia Internacional dels Museus

La Xarxa de Museus de Lleida i l'Aran destaca l'alta inscripció, dins de les limitacions actuals, i l'aposta per apropar-hi joves i gent gran. El Diocesà d'Urgell completarà la celebració aquest divendres amb la presentació de l'Emocionari Literari

Alumnes de La Salle La Seu visiten el Museu Diocesà d'Urgell (@MuseuSeuUrgell)
Alumnes de La Salle La Seu visiten el Museu Diocesà d'Urgell (@MuseuSeuUrgell)
20/05/2021 12:40

La participació als actes del Dia Internacional dels Museus programats a l'Alt Pirineu ha estat "massiva", segona la valoració que n'ha fet la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran, que inclou equipaments com l'Espai Ermengol de la Seu, la Dinosfera de Coll de Nargó. També en forma part el Museu Diocesà d'Urgell, que ha allargat uns dies més les seves activitats vinculades al DIM, atès que aquest divendres presentarà el seu nou 'Emocionari Literari'.

En un comunicat, l'associació ha valorat especialment el fet que enguany s'ha pogut recuperar els actes presencials, després que l'anterior edició va haver de ser totalment virtual a causa de la pandèmia. Aquesta vegada hi ha tornat a haver públic malgrat que s'ha hagut de mantenir algunes limitacions en horaris i aforaments. Bona part de les visites teatralitzades, concerts o tallers han omplert la cabuda prevista. Les més concorregudes han estat les dedicades a la gent gran, un dels col·lectius més vulnerables davant la COVID-19 però que gràcies a la vacunació poden tornar de mica en mica als actes presencial.

Sota la iniciativa 'Donem la benvinguda a la gent gran', alguns museus han organitzat activitats especials i recorreguts guiats per a grups estables d'usuaris de residències i centres de dia dels seus municipis. Aquest és el cas del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona, el Museu de Cervera, el Museu de la Noguera, el Musèu dera Val d'Aran i l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu.

Paral·lelament, el públic més jove s'ha convertit en l'altre gran protagonista d'aquest DIM dedicat al 'Futur dels Museus', tot centrant-se en l'eslògan de l'ICOM d'aquesta nova edició: 'Recuperar i Reimaginar'. Algunes de les activitats més destacades han set la prova pilot del projecte educatiu de recerca i descoberta "Cases de Vida. Museïtzar la quotidianitat", del Museu de Cervera, o la presentació del TikTok de l’Ecomuseu de les Valls d'Àneu, amb el lema #etnotiktok, fet pels alumnes de 3er d’ESO de l’Institut Joaquim Morelló d’Esterri d’Àneu, que han reinterpretat i reimaginat les peces etnològiques que conserva l’Ecomuseu, adaptant-les als nous llenguatges virtuals.

Algunes activitats inaugurades durant el DIM seguiran disponibles al públic durant uns dies més, com és el cas de la proposta “Ua de bèsties, utisi e guarniments” a l'Ecomusèu çò de Joanchiquet de Vilamós, que es pot visitar fins aquest diumenge.

Mostrar formulari de contacte