FGC adjudica l'allargament del telecabina de La Molina fins al Niu de l'Àliga
També s'ha concedit les obres per instal·lar un telecadira a Coll de Pal. El projecte vol potenciar el sector de la Tosa d'Alp perquè hi hagi activitat tot l'any
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ja ha adjudicat les obres d'allargament del Telecabina Alp 2500, a l'estació de La Molina, per tal que el giny arribi fins al refugi del Niu de l'Àliga (2.537 metres), el punt més alt de la Tosa d'Alp. El mateix projecte també inclou la construcció d'un telecabina a Coll de Pal, per tal de potenciar l'accés a l'estació des del municipi de Bagà, al Berguedà. Des d'FGC preveuen que les dues noves infraestructures incrementaran l'atractiu de la zona i que això es traduirà en la creació de nous llocs de treball.
D'una banda, l'extensió del telecabina ha de permetre a La Molina consolidar l'aposta per oferir activitats de muntanya durant tot l'any i no centrar-se exclusivament en la campanya d'esquí. I és que la Tosa d'Alp permet als visitants gaudir d'una de les millors vistes del Pirineu català, amb una completa panoràmica de tota la Cerdanya, l'Alt Pirineu i la Catalunya Central. La previsió és que les obres per al telecabina costin 5 milions d'euros; i les del telecadira, 1 milió. La posada en funcionament ja serà d'aquí a un any, l'estiu de 2019.
Espai compartit amb Masella
L'ampliació del telecabina també ha de permetre reforçar l'actual forfet conjunt de Masella i La Molina, atès que comparteixen part del terreny on hi ha les pistes d'esquí. A més a més, convertirà La Molina en una estació 100% accessible per a les persones amb mobilitat reduïda. La nova línia comptarà amb un traçat de poc més de 1.000 metres, amb un pendent de 178 metres. A més, si bé es permetrà pujar amb esquís durant l'hivern, quan no hi hagi neu la gent també podrà pujar-hi amb la bicicleta.
Pel que fa al nou telecadira sortirà des del llac de La Molina i arribarà fins al sector de Coll de Pal, que pertany al municipi de Bagà i on hi ha tres pistes per a esquiadors debutants. Servirà, sobretot, per millorar els accessos dels usuaris de l'estació d'esquí. De fet, actualment en aquella zona hi ha tres pistes pensades per als esquiadors debutants, però l'accés a aquesta zona, fins ara, era complicat i requeria tenir més domini de l'esport per poder arribar-hi.
Quan els esquiadors agafin aquest nou telecadira, baixaran en un punt en què poden connectar fàcilment amb el telesquí de Sant Jordi i la cinta de Coll de Pal, on hi ha les pistes del Serrat Gran, Comafloriu i Refugi. D'aquesta manera, aquells qui no tinguin tanta experiència sobre els esquís comptaran amb més extensió per practicar dins de la mateixa estació.