Finalitzada la reforma de la unitat sociosanitària i la residència del Sant Hospital
Les obres han durat tres mesos i mig i han tingut una inversió de 125.000 euros Durant el procés s’ha reubicat els usuaris en funció del grau de dependència
La Fundació Sant Hospital de La Seu d'Urgell acaba d'enllestir les obres de millora i condicionament de la major part de les àrees de la unitat sociosanitària i la residència assistida per a la gent gran. Les obres han tingut una durada de tres mesos i mig i han comptat amb un pressupost de 125.000 euros.
La reforma ha consistit en la instal•lació d'un nou enllumenat, pintura, enrajolat, aïllaments tèrmics, nous banys assistits i nova senyalització del dos pisos que ocupen aquests serveis.
Les obres s'han dut a terme per adequar tant la unitat sociosanitària com la residència assistida per a la gent gran i per adaptar-les a la normativa vigent, així com endreçar i modernitzar aquestes instal•lacions per oferir una millor qualitat de prestació als usuaris.
El procés ha obligat a traslladar temporalment els usuaris. Abans de començar, des de la direcció d'aquestes dues àrees de la Fundació Sant Hospital es va estudiar cada cas per traslladar-los a un espai alternatiu adient mentre es feien les obres. Els pacients més depenents han estat instal•lats a la unitat d'hospitalització d'aguts, mentre que les persones més autònomes i que requerien més dels espais comuns han estat traslladats d'un pis a l'altre.
El gerent del Sant Hospital, Jordi Riba, ha agraït “molt sincerament” l’ajut dels treballadors de l’àrea per “la seva col•laboració i esforç durant aquest període, pels inconvenients que comporta”. Riba també remarca el suport de les famílies que han ajudat als treballadors a l'hora de traslladar els usuaris a d'altres espais dins del mateix centre.
La unitat sociosanitària de la Seu compta amb trenta places i la residència assistida en té catorze. En total, hi ha 24 habitacions que sumen 44 llits.