Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Georgina Bahí, Laura Peña i Anna Palma, entre les convocades per al partit de bàsquet Catalunya-Ucraïna

Georgina Bahí, Laura Peña i Anna Palma, entre les convocades per al partit de bàsquet Catalunya-Ucraïna

La llista també inclou noms com Rosó Buch, Ainhoa López i Helena Oma. L'amistós, inclòs a la celebració del Centenari de la Federació Catalana, es jugarà dissabte vinent dia 13 a Girona

04/05/2023 20:30

Dues jugadores del Cadí La Seu, la pivot Georgina Bahí -capitana de l'equip- i la base Laura Peña, han estat incloses a la convocatòria per al partit que la selecció catalana femenina de bàsquet jugarà enfront d'Ucraïna. La cita és dissabte vinent, 13 de maig, a la tarda (17.00 h) al Pavelló Municipal de Fontajau, a Girona. El matx l'emetrà en directe el canal Esport 3.

El president de la Federació Catalana de Basquetbol, l'urgellenc Ferran Aril, ha presentat aquest dijous l'esdeveniment, que està inclòs en els actes de celebració del Centenari de l'ens federatiu. A la presentació també hi han pres part la secretària general de l'Esport de la Generalitat, Anna Caula, i la seleccionadora catalana per a aquest amistós, Mireia Capdevila. A més de Capdevila, l'staff de Catalunya per a aquest partit també comptarà amb Lluís Biosca, extècnic del Sedis Bàsquet i exdirector de La Salle La Seu, que actualment forma part de l'estructura tècnica de seleccions catalanes de base. Completen aquest staff Sergi Llurba i Olga Vázquez.

Pel que fa a les jugadores, a més de Bahí i Peña, la llista de seleccionades inclou l'aler urgellenca Anna Palma, formada al Sedis Bàsquet i que enguany ha completat la seva cinquena temporada a la Lliga Femenina: les dues primeres les va jugar amb el Cadí La Seu i les tres següents ha format part del Pajariel Bembibre. També han estat convocades una altra ex del Cadí, Helena Oma, que actualment milita al Casademont Saragossa, i una de les millors jugadores catalanes dels darrers anys, Rosó Buch, que aquesta darrera campanya ha format part del Lointek Gernika Bizkaia, a més d'Aina Ayuso, actual component de l'Olympiacos de la lliga grega.

La convocatòria la completen Laia Flores (Spar Girona), Ainhoa López (Barça CBS), Carol Guerrero (Barça CBS), Laura Méndez (Movistar Estudiantes), Txell Alarcón (Kutxabank Araski) i Mama Dembele (Universitat de Missouri, EUA).

L'acte de presentació, que s'ha fet al Pati Gòtic del Palau de la Generalitat, l'ha obert Anna Caula, que ha manifestat la seva il·lusió per la tornada de la selecció catalana femenina i pel fet que, a més a més, sigui amb un partit davant d'Ucraïna i "en un gran escenari com serà Fontajau", pavelló on Caula havia exercit com a entrenadora de l'Uni Girona.

De la seva part, Ferran Aril ha agraït el suport de tothom qui ha fet possible la celebració d'aquest partit i ha expressat "l'orgull pel retorn de Catalunya, cinc anys després, i en el marc ideal del Centenari del Bàsquet Català". El dirigent urgellenc ha fet una crida a omplir les grades de Fontajau "per a una ocasió que ha d'esdevenir una festa del Bàsquet Català per fer gaudir a tothom del partit i de les diverses accions que es duran a terme durant la seva celebració".

Al seu torn Mireia Capdevila ha volgut agrair la predisposició, les ganes i la il·lusió de totes les jugadores, tant les que han pogut venir com les que no, i les facilitats ofertes pels seus respectius clubs. A més a més, Capdevila ha ressaltat la importància d'aquesta cita, essent un partit especial, dins el marc del Centenari, on sobresortiran els valors de l'esport en general, i del bàsquet en particular, per animar, alegrar i aportar una realitat diferent a un país que es troba en una situació complicada.

Samarreta commemorativa i actuació d'Edu Esteve

Les entrades ja s'han posat a la venda a preus molt assequibles: 15 euros als blocs centrals, 12 als laterals i fons i només 5 euros per a la Grada Jove (grups d'un mínim de 15 persones). Els federats disposen de descompte i, introduint el codi específic, poden obtenir entrades a 12 euros (blocs centrals) i 10 euros (laterals i fons).

A més a més, per a l'ocasió, la Federació Catalana i Spalding -proveïdor oficial de l'ens- treuen a la venda la samarreta commemorativa que la selecció lluirà durant el partit. L'uniforme, de color groc i amb el número 23, inclou a la part frontal la senyera, el logotip del Centenari; i a la part posterior, la denominació 'Catalunya Basquetbol' i les banderes catalana i ucraïnesa unides.

D'altra banda, un dels artistes emergents de l'actual panorama musical en català, el cantant de Badalona Edu Esteve, oferirà una actuació en el marc del partit sobre el parquet de Fontajau, on presentarà en directe un avenç del seu nou treball, 'La primavera'.

 

  • Ferran Aril, Anna Caula i Mireia Capdevila presenten el partit amistós Catalana-Ucraïna de bàsquet femení (Foto: M.A. Chazo / FCBQ)
    Ferran Aril, Anna Caula i Mireia Capdevila presenten el partit amistós Catalana-Ucraïna de bàsquet femení (Foto: M.A. Chazo / FCBQ)
  • Cartell del partit de bàsquet femení Catalunya-Ucraïna a Girona (FCBQ)
    Cartell del partit de bàsquet femení Catalunya-Ucraïna a Girona (FCBQ)

Mostrar formulari de contacte