Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / HIULS col.laborarà amb el Servei d'Ocupació de Catalunya

HIULS col.laborarà amb el Servei d'Ocupació de Catalunya

El ple ha aprovat, amb 9 vots a favor (CiU, PP i ERC) i 7 abstencions (PSC-Progrés i ICV-EUiA), que l'empresa pública d'urbanisme realitzi activitats "d'interès municipal" Progrés dóna a conèixer que una sentència obliga el consistori a indemnitzar l'exarquitecte de la Seu

Ple Municipal 01.07.2013
Ple Municipal 01.07.2013
03/07/2013 11:12

L'empresa pública d'Urbanisme de la Seu, HIULS, tindrà la potestat de realitzar activitats d'interès municipal i podrà col.laborar a partir d'ara amb el Servei d'Ocupació de Catalunya per contractar joves que es troben en situació d'atur. Així ho va aprovar el ple municipal urgellenc, amb 9 vots a favor (CiU, PP i ERC) i 7 abstencions (PSC-Progrés i ICV-EUiA).

El tinent d'alcalde l'Urbanisme, Jesús Fierro, assegura que aquesta decisió "no només permetrà donar resposta a iniciatives formatives del jovent, sinó que també ajudarà a justificar algunes subvencions i fer una gestió més eficient dels recursos públics".

Fierro puntualitza que el personal no podrà quedar mai com a plantilla. Així mateix, remarca que HIULS "s'adaptarà" per tal que sigui "més efectiva i operativa".

Posicionament dels grups

Aquesta afirmació no la comparteix el PSC-Progrés, que creu que aquest nou pas "desvirtua el motiu pel qual es va crear l'empresa pública d'urbanisme". Òscar Ordeig, portaveu del grup, remarca que cal buscar emprenedors que donin feina a aquests joves i no cercar un desviament en què tot queda difuminat sota "encàrrecs concrets i altres projectes". Ordeig assevera que "les màximes garanties de transparència es tenen dins de l'ajuntament i no pas fora".

En canvi, Pere Millàs, del PP, va expressar durant el plenari el seu suport a la proposta, i Miquel Caminal, d'ERC, la va qualificar com a "bona eina" perquè els joves adquireixin experiència professional.

Per la seva banda, ICV expressava la seva sorpresa per la voluntat de contractar joves "quan es qüestiona públicament la plantilla del consistori". Antoni Viñals, el representant ecosocialista, va manifestar que "ningú està en contra d'estimular el treball, però no pot ser que una empresa pública se salti una restricció".

Indemnització per a l'exarquitecte municipal

En un altre ordre de coses, una sentència del Tribunal Social de Lleida obliga l'Ajuntament de la Seu d'Urgell a indemnitzar amb 30.000 euros l'exarquitecte municipal "per acomiadament improcedent". Així ho ha desvelat durant el plenari d'aquest dilluns el portaveu del PSC-Progrés, Òscar Ordeig.

Ordeig lamenta aquesta decisió judicial i considera que és fruit de "la mala gestió en personal". I afegeix: "Cal pagar el que toca i no improvisar, perquè això suposa haver de pagar més diners dels contribuents".

Per la seva banda, el tinent d'alcalde d'Hisenda, Jesús Fierro, assegura que la sentència és a causa de la manca d'acord entre les dues parts.

Mostrar formulari de contacte