Hollande i Martí defensen la figura del coprincipat davant del poble andorrà
El copríncep francès aplaudeix altre cop les reformes econòmiques en la seva visita al Principat
El copríncep francès, François Hollande, i el cap de govern d'Andorra, Antoni Martí, han defensat la figura del coprincipat en el discurs que han fet davant de la ciutadania andorrana a la cèntrica plaça del Poble. Hollande ha afirmat que "aquest sistema polític pot semblar una fórmula estranya en el segle XXI, una institució que no coneixen els francesos, però que s'ha de prendre seriosament".
En aquest sentit, Hollande ha manifestat que "el copríncep mai intevindrà en la política del país, ja que els andorrans són els únics titulars de la sobirania del Principat". Per la seva banda, Martí ha indicat també que "el coprincipat és sinònim d'equilibri secular, no pas una cosa arcaica o 'demodé' com alguns volen que sigui".
El copríncep francès ha rebut aquest divendres al matí, a la plaça del Poble, plena de gom a gom, un bany de masses en la seva única al·locució oberta a tota la ciutadania andorrana. Durant la seva intervenció, Hollande, tal com ja va fer aquest dijous a la casa de la Vall, ha celebrat l'obertura econòmica i les reformes fiscals que està tirant endavant el govern andorrà. "Sou una democràcia reconeguda i respectada per la comunitat internacional, i jo mateix en sóc testimoni cada cop que acredito ambaixadors com a copríncep", ha remarcat.
