Interior aconsella als boletaires descarregar-se l'aplicació My112 en cas de pèrdua
Al fer la trucada a través d'aquest sistema, queda gravada la geolocalització de la persona. Aquest any s'han fet 23 salvaments de boletaires, 3 dels quals, a l'Alt Urgell
El director dels Serveis Territorials d'Interior a l'Alt Pirineu i Aran, Josep Palau, ha animat tots els boletaires a descarregar-se l'aplicació de mòbil My112 per avisar els serveis d'emergència en cas de desorientar-se. Al fer la trucada des d'aquesta aplicació queda gravada la geolocalització de la persona.
Des de principi d'any els Bombers de la Generalitat han fet 23 salvaments de boletaires, la majoria a les comarques del Berguedà (6), el Ripollès (5) i l'Alt Urgell (3). La majoria d'afectats són gent gran i les causes de pèrdua principals se centren en el desconeixement del terreny i les condicions meteorològiques adverses.
Segons informa l'ACN, per conscienciar a la població sobre la importància de l'ús de l'aplicació My112 s'estan duent a terme xerrades a ajuntaments, consells comarcals, hospitals, llars de jubilats, casals de gent gran i creu Roja, entre altres. Palau recorda que l'avís fet a través del mòbil l'ha de fer la persona que s'ha perdut i no un tercer, i que es tracta d'un servei totalment gratuït.
L'any passat Bombers de la Generalitat van fer 86 serveis per buscar boletaires. L'Alt Urgell va ser la comarca on es van concentrar el major número de recerques, amb 15, seguida del Berguedà (13). La recerca de boletaires l'any 2013 va ser de 29 i el 2012 de 58. Des del 2009 solament s'han cobrat 5 sortides d'emergències.
Consells de seguretat per a boletaires
El cap de la Unitat Territorial III de la Regió d'Emergències de Lleida, Àlex Espinosa, ha exposat una sèrie de recomanacions de seguretat per als boletaires. Per exemple, s'aconsella abans de planificar la sortida tenir en compte la predicció meteorològica, adequar l'equipament i avituallament a la sortida, portar roba vistosa per facilitar la localització en cas de pèrdua, adaptar l'activitat a la condició física, prendre punts de referència, utilitzar mapes i sistemes tecnològics com GPS i telèfon, i trucar al 112 en cas d'emergència.