Intervinguts més de 20.000 euros a la duana de la Farga de Moles
La Guàrdia Civil ha aixecat aquest dilluns una acta per infracció a la normativa sobre el blanqueig de capitals a un home de 43 anys amb passaport de la República de Malta i originari de Rússia
Efectius de la Guàrdia Civil han intervingut aquest dilluns 20.450 euros a la duana de la Farga de Moles, a les Valls de Valira, a un home de 43 anys amb passaport de la República de Malta i originari de Rússia.
L'individu va accedir amb el seu cotxe i dos acompanyants al recinte duaner, procedent d'Andorra, pel carril on s'indica que no es té res a declarar. Els agents van aturar el vehicle en un control rutinari i van preguntar als ocupants si portaven diners en efectiu. Aleshores, el conductor va dir que tenia 3.000 euros, tot i que a les seves pertinences hi van localitzar un total de 21.540 euros. Per aquest motiu, es va procedir a aixecar una acta per haver infringit la normativa sobre blanqueig de capitals.
L'home va poder continuar el viatge amb 1.000 euros en concepte de "mínim de supervivència" i la resta de diners van quedar dipositats a la duana a disposició de la Comissió per la Prevenció del Blanqueig de Capitals i Infraccions Monetàries del Banc d'Espanya.