Isidre Esteve anuncia la intenció de participar al Dakar 2017
El pilot d'Oliana vol tenir en el termini de dos anys un cotxe "competitiu" La inclusió i adaptació d'un coixí intel.ligent al vehicle garanteix que l'olianès pugui prendre part en la prova sense problemes
Isidre Esteve ha anunciat aquest dimarts a Barcelona la seva intenció de participar al Ral·li Dakar 2017. L'olianès s'ha fixat un termini de dos anys per preparar un cotxe "de segona generació" i un equip amb el que competir amb els millors pilots.
El pla dissenyat pel pilot de KH-7 i Onyx Seguros, juntament amb el seu copilot Chema Villalobos, és intentar guanyar el Campionat d’Espanya de Rallys Tot Terreny i trobar el cotxe amb què prendre part al Dakar. L'any que ve l’objectiu seria participar en "dos o tres proves internacionals per fer-nos al vehicle" per a la prova, que no serà el Polaris Ranger RZR XP1000 amb el qual competeix actualment.
Tanmateix, Esteve ha ressaltat que no té pressa per tornar al Dakar i que el seu retorn a la prova en la qual va acabar quart en la categoria de motos a les edicions de 2001 i 2005, "no és una obsessió". La seva última participació al Dakar va ser el 2009, dos anys després de patir una lesió medul.lar en una greu caiguda soferta al ral·li Baix Almazora (Almeria). En la seva primer experiència en la categoria de cotxes va quedar en la posició 71.
Garanties del coixí intel.ligent
La inclusió i adaptació d'un coixí intel·ligent al Polaris Ranger RZR XP1000 ha portat a afirmar Esteve que ara l'únic que preocupa és "ser competitius i ràpids". Segons informa l'Agència Efe, el president de KH Lloreda, Josep Maria Lloreda, ha anunciat que aquest coixí que evita la pressió constant sobre una mateixa zona i la consegüent aparició d'úlceres en persones discapacitades "podria comercialitzar-se el 2016 el gran públic".
Isidre Esteve va acabar segon del Campionat d’Espanya de Rallys Tot Terreny el 2014 i campió en la categoria de 'buggies' per segon any consecutiu. Un buggie serà precisament el vehicle que portarà al ral.li més dur del món.