Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Isidre Esteve canvia de cotxe per ser més competitiu al Dakar 2022

Isidre Esteve canvia de cotxe per ser més competitiu al Dakar 2022

El pilot d'Oliana correrà amb un Toyota Hilux T1+, similar al model que va guanyar la passada edició de la prova més dura del món. L'equip estrenarà el nou vehicle al Ral·li del Marroc
Isidre Esteve estrenarà nou vehicle al Dakar 2022 (Foto: Repsol Toyota Rally Team)
22/09/2022 18:25

Isidre Esteve estrenarà al Ral·li del Marroc, dissabte 1 d'octubre, un nou vehicle. Es tracta d'un Toyota Hilux T1+, molt similar al cotxe vencedor de l'última edició del Ral·li Dakar (només canvia el motor) i exactament igual al del tercer classificat. L'objectiu del canvi és tenir més opcions de lluitar cara a cara contra la nova elit de l'especialitat en la competició més dura del món.

El Repsol Toyota Rally Team s'ha integrat en la categoria T1+, la més competitiva del Dakar. "Hem fet un pas endavant molt important en sumar-nos-hi", apunta el pilot olianès. L'experiència dakariana acumulada i, en especial, les vivències del 2022 obligaven l'equip a fer aquest pas. "Els cotxes d'aquesta divisió suposen un salt endavant important a nivell tècnic; si volíem continuar creixent i ser competitius ens havíem de fer amb una d'aquestes unitats, i ho hem aconseguit", ha explicat Esteve. "Els primers quilòmetres de test amb el Toyota Hilux T1+ confirmen que el salt endavant és impressionant, ja que ara podem córrer molt més prenent la meitat de riscos que l'any passat”, ha conclòs.

Un dels canvis importants en el nou cotxe es fa palès als neumàtics, que són més grans i guanyen 14 centímetres de diàmetre i set més d'amplada. Estan muntats en llantes que també incrementen el seu diàmetre, passant de 16 a 17 polzades. Aquesta millora, unida a la prolongació del recorregut de suspensions (de 275 a 350 mm), minimitza el risc de patir punxades en pistes trencades i pedregoses, cosa que permetrà a Isidre Esteve i Txema Villalobos augmentar ostensiblement el ritme a les especials.

L'Hilux T1+ del Repsol Toyota Rally Team també incorpora millores substancials en el capítol dinàmic, derivades d'una ubicació més centrada del motor i els elements adjacents, com la caixa de canvis, el dipòsit o les dues rodes de recanvi, i de l'increment de la amplada general a 24 cm, que beneficien molt l'estabilitat de marxa. El vehicle té un propulsor de benzina atmosfèric V8 i 5 litres de cilindrada.

Mostrar formulari de contacte