Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Isidre Esteve ja prepara el Dakar 2026, en què tindrà nou cotxe

Isidre Esteve ja prepara el Dakar 2026, en què tindrà nou cotxe

El pilot olianès estrenarà al Ral·li de Portugal el vehicle que ha desenvolupat amb Toyota i amb els seus patrocinadors. L'organització del raid més conegut del món ha avançat que la pròxima edició no passarà pel desert de l'Empty Quarter però tindrà dues etapes marató

09/06/2025 10:45

Isidre Esteve ja prepara una nova participació al Ral·li Dakar. L'organització del raid més conegut i exigent del món ha fet aquest diumenge una presentació a Catalunya de l'edició 2026 i ha avançat que es disputarà del 3 al 17 de gener i que tant la sortida com la meta final seran a Yanbu, a la vora del Mar Roig. L'organització de la prova encara no ha revelat tots els detalls (es preveu que ho faci al novembre, dos mesos abans de la cita), però sí que ha avançat algunes de les característiques clau que es trobaran els inscrits.

L'acte informatiu s'ha fet al circuit offroad de les Comes, a Súria, en el marc del 'Dakar Tour', i hi han assistit tant Esteve com molts altres pilots catalans que preveuen competir-hi. La direcció ha explicat als equips que el recorregut estarà compost per 13 etapes, a més de l'etapa pròleg, i sumarà 8.000 quilòmetres en total, 5.000 dels quals seran cronometrats. Al marge de Yanbu, hi haurà sis campaments repartits per l'itinerari, amb quatre etapes que seran en bucle, amb inici i final al mateix bivac, i quatre més amb recorregut separat per a motos i cotxes o camions.

Tant el pilot olianès com d'altres companys d'aventura han explicat que el que més els ha sorprès del nou format és l'eliminació de la Crono 48 Hores, que s'havia fet a les dues darreres edicions, i el fet que aquest cop el recorregut no creuarà el famós i temut desert de l'Empty Quarter. Tanmateix, aquest cop hi haurà dues etapes marató, rebatejades com a “marató-refugi”, que tindran a la meitat de la primera setmana i a la meitat de la segona. També s'ha informat que hi haurà especials més llargues.

Isidre Esteve conclou que amb aquests canvis "el que treuen per una banda ho posaran per l'altra". Sobre l'absència de l'Empty Quarter, ha afirmat que malgrat ser un desert temut a ell li "encantava", si bé valora que amb la presència de dues etapes marató serà "gairebé el mateix" pel que fa a dificultat. Sigui com sigui, el pilot alturgellenc remarca que el seu objectiu ha de ser el de sempre: "intentar estar com més preparats millor per quan arribi el moment".

Esteve assegura que tenen "un projecte molt il·lusionant" i que actualment preparen "un cotxe nou, d'última generació, conjuntament amb Toyota i amb els nostres patrocinadors". Ja el posaran a prova per primer cop al Ral·li-Raid de Portugal, al setembre. Després disputaran el Ral·li del Marroc, ja abans d'embarcar-lo cap a l'Aràbia Saudita pel Dakar 2026. I hi ha afegit que amb el copilot Txema Villalobos i amb tot el seu equip ja compten les hores per pujar per primer cop al nou cotxe "per veure fins a on ens porta", alhora que es mostra convençut que es divertiran i seran competitius. 

Sanz i Jubany, amb motivació afegida

També hi ha dit la seva Laia Sanz, que ha no creu que el pròxim Dakar sigui més fàcil i que els canvis afectaran sobretot la preparació de la logística, perquè un dels objectius és facilitar les comunicacions en cas d'incidències. Sanz recorda que "hi ha sorra de sobres a l'Aràbia per preparar un bon ral·li, amb etapes llargues" i s'espera "un Dakar de debò" i, per tant, "dur". La pilot de Corbera de Llobregat va abandonar per primer cop a la darrera edició i per això assegura que ara té "una motivació addicional per entrenar més intensament i preparar bé les coses".

A la presentació també hi ha assistit Nandu Jubany, que al darrer Dakar va destacar amb un 27è lloc absolut en cotxes, de manera que va acabar sent el millor pilot català, amb Marc Solà com a copilot. El conegut cuiner osonenc creu que al 2026 "sense l'Empty Quarter serà diferent" perquè, afirma, "les sensacions més increïbles" les ha tingut en aquell desert, "amb unes dunes impressionants i molt grans, que no havia fet mai a la vida i que només hi són allà". En tot cas, Jubany avança que s'adaptarà al nou recorregut i que el més difícil serà compaginar la preparació amb la seva intensa feina habitual, perquè per exemple aquest dissabte ha preparat quatre casaments i els darrers dies ha estrenat un nou projecte a Soto Grande. Tot i això, es mostra convençut de seguir fent motor i de tornar al Dakar perquè "la vida són quatre dies i és per gaudir-la".

Juvanteny, amb camió propulsat per hidrogen

Un altre pilot que compta amb el suport de KH-7 Sport, el veterà Jordi Juvanteny, hi ha afegit que l'organització li ha explicat que es potenciarà la seva categoria, Mission 1000, destinada a vehicles impulsats per energies alternatives, amb la incorporació de "marques importants, tant de motos com de cotxes", perquè "hi ha interès" dels fabricants. Juvanteny, que competeix en camions, vol "seguir lluitant" per "implementar solucions molt noves en el sistema de propulsió amb hidrogen, que creiem que serà molt important". 

  • Isidre Esteve (Foto: Mediagé)
    Isidre Esteve (Foto: Mediagé)
  • Presentació a Catalunya del Dakar 2026, amb Isidre Esteve a primera fila (Foto: Mediagé)
    Presentació a Catalunya del Dakar 2026, amb Isidre Esteve a primera fila (Foto: Mediagé)

Mostrar formulari de contacte