Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Jaume Betriu puja fins al 14è lloc de la general del Dakar

Jaume Betriu puja fins al 14è lloc de la general del Dakar

Aquest dimarts el pilot nargoní ha entrat a meta en 16a posició a la categoria de motos. Laia Sanz també és dins el 'top-20'. En cotxes, Isidre Esteve es manté 23è

12/01/2021 17:55

Jaume Betriu (FN Speed-KTM) ha tornat a escalar posicions al Ral·li Dakar i, quan resten només tres jornades, ja ha entrat al 'top-15', gràcies a la 16a posició obtinguda aquest dimarts a la novena etapa, de 579 km, amb sortida i arribada a Neom.

Després de completar ahir l'etapa-marató -en què va haver de reparar una punxada sense assistència- el pilot de Coll de Nargó ha marcat un temps de 5h28min24s i ha arribat a meta a menys de dos minuts del també català Oriol Mena (Rieju), que ha estat 14è i a tot just 39 minuts del guanyador, l'argentí Kevin Benavides. Poc després de Betriu, en 23a posició, ha arribat Laia Sanz (Gas Gas).

A la general, ara l'esportista alturgellenc ja és en 14a posició, el mateix resultat final que va obtenir en el debut de l'any passat, i es referma com el millor català a la classificació provisional de motos. Ara té un temps total de 39.23:56, a dues hores i mitja del líder, el xilè José Ignacio Cornejo (Monster Honda). El britànic resident a Andorra Sam Sunderland segueix 3r; i el castellonenc Joan Barreda, 5è. Per sota de Betriu, a la 18a, la 19a i la 20a posició ara hi coincideixen, respectivament, Joan Pedrero, Oriol Mena i Laia Sanz. De la seva part, Marc Calmet puja fins al 37è lloc i es manté 11è en la categoria Rookie.

Jaume Betriu s'ha mostrat "molt content" després de superar "un dia molt dur, amb moltes pedres, amb una especial perillosa i amb molta pols en suspensió, on era impossible fer avançaments". Per això, ha optat per no arriscar-se, cosa que li ha servit per pujar a la classificació.

Bona jornada també, en cotxes, per a Isidre Esteve (Repsol Rally Team), que ha superat el recorregut amb un 30è lloc d'etapa. El pilot olianès i el seu copilot Txema Villalobos han marcat 5.38:59, a 48 minuts de Stéphane Peterhansel (X-Raid Mini), que referma així el liderat. A més a més, Esteve ha assegurat que avui han gaudit "moltíssim" del recorregut, perquè després d'una exigent etapa-marató aquesta vegada han pogut córrer a molt bon ritme. El francès resident a Andorra Cyril Despres ha estat el 7è millor del dia.

A la classificació, Isidre Esteve manté la 23a posició amb un temps acumulat de 41.22:18, a menys de 7 hores de Peterhansel. També manté posicions l'osonenc Nani Roma, que és 5è, a 2h42min del líder. En segon lloc, a només 17 minuts del millor temps, hi ha el qatarià Nasser Al-Attiyah. De la seva part, Despres és 11è.

  • Isidre Esteve al Dakar 2021 (@IsidreEsteveDkr / Repsol Rally Team)
    Isidre Esteve al Dakar 2021 (@IsidreEsteveDkr / Repsol Rally Team)
  • Jaume Betriu al Dakar 2021 (@jbetriu / FN Speed-KTM)
    Jaume Betriu al Dakar 2021 (@jbetriu / FN Speed-KTM)

Mostrar formulari de contacte