Jaume Betriu, subcampió del món d'enduro en categoria E3
El pilot de Coll de Nargó també ha entrat al 'top-ten' del rànquing absolut, amb una 7a posició. A les dues últimes carreres, aquest cap de setmana a Portugal, l'esportista alturgellenc ha fet una doble segona posició
Jaume Betriu (KTM) és el nou subcampió del món d'enduro en categoria E3. El pilot de Coll de Nargó ha aconseguit aquesta classificació final gràcies a una doble segona posició -tant dissabte com diumenge- a la segona part del Gran Premi de Portugal, última prova puntuable de l'edició 2020, que s'ha disputat durant el cap de setmana a Marco de Canaveses.
Betriu també ha finalitzat al 'top-ten' de la classificació absoluta ('scratch'), concretament en 7a posició, després de fer una 6a posició als resultats generals de dissabte i un 9à lloc als de diumenge.
Després de confirmar el subcampionat en la seva divisió (el seu millor resultat en un Campionat del Món), l'esportista alturgellenc s'ha mostrat molt satisfet tenint en compte que ha estat "una temporada difícil per a tothom". Per això, el pilot del Moto Club Segre ha agraït especialment la feina duta a terme pel seu equip de competició, el WP Eric Augé, tot indicant que han aprofitat l'oportunitat "al màxim" i l'han gaudit "junts, com sempre". El motorista pirinenc també ha tingut paraules d'agraïment per a tota la gent que el segueix en el dia a dia i que hi posen el seu gra de sorra "perquè tot això sigui possible".
En E3 Betriu només ha estat superat pel britànic Brad Freeman (Beta), que ha sumat tots els punts possibles. El tercer lloc a la prova d'aquest diumenge va ser per a Cristóbal Guerrero; i la quarta i la cinquena posició, pels francesos David Abgrall i Antoine Basset, també de Beta.
Pel que fa al podi 'scratch', el nou campió és un altre britànic, Steve Holcombe, que en aquesta última prova va oferir un apassionant frec a frec amb el seu company d'equip Freeman, que hi arribava com a líder però finalment ha estat el subcampió absolut.
El Mundial 2020, finalment, ha constat de tan sols quatre grans premis: el de França (19 i 20 de setembre), el d'Itàlia (26 i 27 setembre), el d'Alemanya (17 i 18 octubre) i el GP de Portugal, que enguany ha inclòs dos torneigs en dos caps de setmana consecutius, els dies 7, 8, 14 i 15 de novembre.
Joan Mir, resident a Andorra, nou campió de Moto GP
Encara pel que fa al motor, el nou campió de Moto GP és un pilot establert al Pirineu. El mallorquí Joan Mir, resident a Andorra, ha guanyat aquest diumenge, de manera matemàtica, el títol de la màxima categoria mundial del motociclisme. A més a més, és la primera vegada en vint anys que guanya un pilot de la marca Suzuki.
Mir -nascut el 1997 i campió de Moto 3 l'any 2017- en va tenir prou amb una setena posició al Gran Premi de la Comunitat Valenciana, a Xest, per conquerir el seu primer campionat del món. Amb aquest resultat sumava un total de 191 punts a la general, 29 més que el segon classificat, l'italià Franco Morbidelli (guanyador d'aquesta prova) i 31 més que el seu company d'equip, el català Àlex Rins, que d'aquesta manera encara té opcions d'acabar com a subcampió.
Joan Mir i Àlex Rins són dos un dels diversos esportistes d'elit que els darrers anys han fixat la seva residència a Andorra. El motociclisme és, juntament amb el ciclisme, un dels esports amb més presència de residents al Principat, atès que també s'hi han establert pilots com el francès Fabio Quartararo i els catalans Pol i Aleix Espargaró i Maverick Viñales. De fet, durant el confinament d'aquesta primavera passada, el Circuit Grandvalira del Pas de la Casa (a 2.400 metres d'altitud) es va convertir en lloc de trobada d'aquests i d'altres professionals mentre esperaven que s'obrissin les fronteres i es reprenguessin els entrenaments i les competicions.
Un altre dels residents il·lustres a Andorra en l'àmbit del motor és Toni Bou, que aquesta tardor ha tornat a engrandir la seva llegenda en conquerir el seu 28è Mundial de trial consecutiu. El pilot català, nascut a Piera (Anoia), ja suma 14 títols en la modalitat a l'aire lliure i 14 més en 'indoor', una fita inèdita en la història de l'esport.