Jesús Fierro defensa que els pactes al Consell 'són tan clars i amplis com ho vulguin els grups'
El president comarcal recolza la presència de consellers tant de CiU com d'ERC als òrgans de govern per la voluntat de consens. El dirigent alturgellenc recorda que l'ens ja havia tingut anteriorment quatre àrees i exposa la importància de gestionar el medi natural
El President del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Jesús Fierro, ha defensat la nova composició de l'ens i ha recordat en un comunicat que "des del 2003, el Consell ha estat governat per CiU i ERC" i que "en cada mandat s’ha decidit l’organització comarcal que pot respondre millor a les necessitats d’actuació que demanava la comarca, independentment de si CiU tenia o no tenia majoria per governar". Fierro ha respost a un comunicat de Compromís x La Seu en què es qüestionava els acords entre els dos grups i els vinculava a l'alcaldia de la capital comarcal.
En aquest sentit, el president ha demanat a Compromís que "no traslladi la dinàmica municipal a la política comarcal" i hi ha afegit que “els pactes són tan clars i amplis com les ganes que tinguin els grups d’arribar a acords i compartir model de comarca”. Sobre aquest punt, Fierro ha volgut aclarir que en el passat mandat va oferir "a tots els grups" formar part de govern, i que "tant el PP com el PSC -actualment Compromís- ho van rebutjar, i només ERC va decidir formar-ne part". Així, detalla, "tot i tenir majoria absoluta, CiU va governar conjuntament amb ERC".
A més a més, el president del Consell ha posat de manifest que "actualment totes les alcaldies de la comarca són o bé de CiU o bé d’ERC" i que, "per tant, aconseguir elevats nivells de consens entre consell i ajuntaments és molt necessari en un moment com l’actual, molt important des del punt de vista històric, però sobretot difícil socialment i econòmicament”. És per això que, hi afegeix, l'equip de govern “ha atès la petició del grup de Compromís d’incorporar a la Comissió de Govern, amb veu i vot, dos dels tres consellers comarcals que té actualment". En aquest sentit, Fierro ha recordat que, “tots els grups de l’oposició sempre han tingut, com a mínim, un representant en aquesta comissió”.
D’altra banda, Jesús Fierro ha recordat que "en mandats anteriors, ja hi havia hagut quatre grans àrees de gestió i que, després de dos mandats funcionant amb només tres, s’ha considerat necessari recuperar una quarta àrea, que en l'anterior legislatura estava inclosa a l'àrea de governació". L'objectiu, assenyala, és "donar un pes específic a la gestió del medi ambient i la sostenibilitat, atesa la seva importància en una comarca de muntanya amb un clar potencial forestal".
Retribucions
Pel que fa a les retribucions dels càrrecs amb dedicació total o parcial, el president del Consell Comarcal ha remarcat que les quantitats aprovades estan "dins dels límits que marca la llei”, i que "si es comparen amb altres consells de Catalunya, l’Alt Urgell es troba per sota de la mitjana pel que fa a retribucions amb dedicació parcial”. Concretament, la retribució neta mensual del vicepresident de Medi Ambient i Sostenibilitat és de 1.340,20 euros. D'altra banda, l’estudi realitzat per la Fundació Pi i Sunyer sobre el funcionament dels Consells Comarcals l’any 2014 situa el de l’Alt Urgell com un dels consells comarcals que menys recursos destina a les compensacions per assistències als òrgans de govern.