Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Josep Maria Mullol i Gerard Sabarich, nous presidents dels consells comarcals del Pallars

Josep Maria Mullol i Gerard Sabarich, nous presidents dels consells comarcals del Pallars

Al Jussà, l'elecció s'ha fet per unanimitat, després que la pressió dels votants aturés l'intent d'acord entre Junts i Compromís. Maria José Erta, investida presidenta del Consell de l'Alta Ribagorça, on JxCat té majoria absoluta
Constitució del Consell Comarcal del Pallars Jussà (Foto: CCPJ)
10/07/2019 13:55

Josep Maria Mullol és des d'aquest dilluns el nou president del Consell Comarcal del Pallars Jussà. Mullol, que arran de les darreres eleccions municipals va ser elegit alcalde de Castell de Mur, ha estat investit per unanimitat, atès que hi van votar a favor tant els 6 consellers del seu partit, Junts, com els 8 de la formació amb més representants, ERC-AM, i els 5 de Compromís.

La constitució de l'ens arribava envoltada de controvèrsia, després que en les negociacions prèvies Junts anunciés que trencava les converses amb ERC, tot adduint la dificultat per arribar a un acord, i apostava per un pacte amb Compromís. Això va originar protestes dels votants, tant de Junts com d'ERC, perquè trencava l'aposta per formar majories independentistes a totes les institucions on sigui possible, tal com ja s'ha fet per exemple a l'Ajuntament de Tremp, on Maria Pilar Cases (ERC) ha estat escollida alcaldessa. Finalment, JxCat va fer marxa enrere i va acceptar arribar a un acord amb Esquerra.

El portaveu d'ERC-AM, Antoni Flores, ha expressat la voluntat de continuar amb la tasca que s’ha dut a terme al Consell Comarcal els darrers anys, que han fet, assegura, que l'ens sigui considerat com un dels més dinàmics de Catalunya. Per Junts, Josep Maria Mullol s'ha mostrat satisfet per l'elecció i ha ofert “mà estesa” per a fer entre tots una “gran tasca de comarca", i confia que el treball conjunt "permetrà millorar les condicions de vida dels pallaresos i pallareses". I el representant del Compromís, Jaume Catalan, ha expressat que, tot i que finalment no han arribat a un acord de govern, també han votat a favor de la investidura “per responsabilitat i coherència", perquè és el que havien anunciat que farien.

El nou president s'ha proposat "continuar amb els projecte que ja s’estan portat a terme amb èxit des del Consell Comarcal, però també cobrir els serveis bàsics del diferents ajuntaments de la comarca”. Mullol també ha fet especial èmfasi en millorar les condicions dels joves perquè es quedin al territori, i ha dit que posarà a disposició del Consell la seva experiència en la gestió d’equips en l’empresa privada.

Al Pallars Sobirà, l'alcalde de Rialp, Gerard Sabarich (Junts) ha estat escollit nou president del Consell Comarcal, en substitució de Carles Isús. Sabarich, que fins ara també ha estat vicepresident de la Diputació de Lleida, va rebre el suport dels 7 consellers de Junts i els 2 de les llistes independents, encapçalades per Som Poble, de Sort. Aquestes candidatures s'havien compromès a investir el candidat de JxCat, després que aquesta formació acordés al seu torn facilitar la presa de possessió de Raimon Monterde com a alcalde de Sort. Aquest doble acord ha deixat en tots dos casos ERC-AM a l'oposició, tot i que el grup republicà és el que té més representants al Consell Comarcal, amb 8 consellers.

A l'Alta Ribagorça, l'alcaldessa de Vilaller, Maria José Erta (Junts) ha estat investida sense necessitat de pactes, atès que Junts té majoria absoluta en aquesta institució. La formació sobiranista també governa l'Ajuntament del Pont de Suert, arran de l'acord entre el grup liderat per Josep Maria Troguet -que repeteix com a alcalde- i la regidora de Compromís Olga Escoll, que a canvi exercirà d'alcaldessa l'últim any de la legislatura. Tanmateix, els altres dos electes del grup socialista s'han desmarcat d'Escoll i han decidit quedar-se a l'oposició.

El Consell de la Cerdanya es constitueix aquest dijous

L'únic consell comarcal de l'Alt Pirineu que queda per constituir és el de la Cerdanya, que és previst que es defineixi aquest dijous, a les 12 del migdia. Segons ha transcendit a diversos mitjans, ERC-AM i la formació comarcal Endavant Cerdanya ja tindrien a punt un acord per passar a governar l'ens, després que ja han arribat a un pacte a Alp, on el nou alcalde és Carles Adserà (EC). Això deixaria a l'oposició Junts, que, tot i ser el grup amb més consellers, no ha obtingut la majoria absoluta.

Tot i això, el sentit final de l'acord encara no s'ha fet oficial i les negociacions romanen obertes fins a l'últim moment. El nou Consell Comarcal cerdà, format per 19 consellers, consta de 9 representants de JxCat (que governa a Puigcerdà amb majoria absoluta), 7 d'ERC-AM i 3 d'Endavant.

Mostrar formulari de contacte