Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Junts descarta un acord a tres al Consell Comarcal del Pallars Jussà però s'ofereix a pactar amb ERC

Junts descarta un acord a tres al Consell Comarcal del Pallars Jussà però s'ofereix a pactar amb ERC

El grup comarcal defensa que si es revalida l'entesa de la darrera legislatura l'equip de govern englobarà 14 dels 19 consellers. També esmenta que entre els dos grups governen amb majoria absoluta a 10 dels 14 ajuntaments

Ple del Consell Comarcal del Pallars Jussà aquesta darrera legislatura (Foto: CCPJ)
Ple del Consell Comarcal del Pallars Jussà aquesta darrera legislatura (Foto: CCPJ)
26/06/2023 13:25

L'assemblea de càrrecs electes de Junts per Catalunya al Pallars Jussà ha acordat per unanimitat no entrar a negociar un "pacte a tres" al Consell Comarcal del Pallars Jussà, que inclogui tant ERC com el PSC. La formació ha manifestat que si tornen a implicar-se en el govern de la comarca volen que sigui per continuar amb la renovació de l'estructura de l'ens que s'ha començat aquesta darrera legislatura i, per fer-ho, consideren que el millor seria que es renovi l'acord que hi ha hagut aquests quatre anys entre els dos grups sobiranistes.

El posicionament arriba després que aquesta setmana passada Esquerra anunciés que havia arribat a un preacord amb el PSC per governar conjuntament la institució supramunicipal. Des de Junts han recordat que si la formació republicana aposta per pactar amb ells, conjuntament sumaran 14 dels 19 consellers comarcals i que, a més a més, en 10 dels 14 ajuntaments del Jussà hi governa amb majoria absoluta algun d'aquests dos grups. Per tant, creuen que aquest pacte és el que seguiria tenint més representació i legitimitat per governar el Consell "amb un projecte renovat que atansi la institució a la ciutadania".

El segon grup del Consell ha volgut remarcar que "els governs de concentració són per casos excepcionals", que entén que aquest no és el cas actual i que "hi ha d'haver oposició". I que si finalment s'acaba materialitzant el preacord anunciat entre ERC i PSC, ells faran aquest paper opositor de forma "constructiva" i vetllaran "pels projectes que estaven prèviament acordats". En la mateixa línia, asseguren que no s'ha fet cap preacord per fer l'hipotètic pacte a tres que ha plantejat Esquerra i que sempre hi han estat en contra. Per això, han emplaçat els republicans a decidir amb quin dels dos altres dos partits amb representació -Junts o el PSC- volen executar el projecte comarcal.

Propostes de Junts per pactar

En el comunicat, JxCat explica que el projecte comarcal que van acordar amb ERC implicava "una reestructuració de l'organigrama del Consell que passa per assignar a cada àrea un conseller responsable, eliminar una de les dues vicepresidències remunerades, una gerència tècnica escollida per consens de les dues formacions sense perfil polític i dotar de més poder de decisió el Consell d'Alcaldies", com també augmentar les sessions itinerants d'aquest òrgan que agrupa els alcaldes i alcaldesses, per tal que facin les reunions a diferents poblacions de la comarca.

A més, conjuntament amb els ajuntaments, la formació que fins ara ha ostentat la presidència del Consell planteja treballar en el projecte d'establir una entrada al Parc Nacional d'Aigüestortes per Capdella, una pla estatègic de la BTT, impulsar la creació d'una gossera, crear un camp de piragüisme d'eslàlom al riu Noguera Pallaresa, un pla de dinamització de l'Embassament de Sant Antoni, la creació del Parc Natural del Montsec i convertir la Reserva Nacional de caça de Boumort en Parc Natural.

Mostrar formulari de contacte