Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Junts reclama al Congrés que es concreti la millora del tram català de l'N-260

Junts reclama al Congrés que es concreti la millora del tram català de l'N-260

Isidre Gavín pregunta al ministre Óscar Puente per "la manca d'inversions i l'endarreriment crònic" en les obres promeses. El diputat veu "del tot insuficient", si es vol modernitzar l'Eix Pirinenc, la intenció d'invertir-hi 260 milions d'euros en deu anys

Intervenció d'Isidre Gavín al Congrés dels Diputats
Intervenció d'Isidre Gavín al Congrés dels Diputats
02/12/2024 15:10

El diputat de Junts per la circumscripció de Lleida al Congrés dels Diputats, Isidre Gavín, ha interpel·lat el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, sobre "la manca d'inversions i l’endarreriment crònic en les obres de l’Eix Pirinenc, una infraestructura clau que uneix les valls de la serralada" i que, assenyala, "acumula més de 30 anys de promeses incomplertes".

En una intervenció a la cambra aquesta darrera setmana, Gavín ha recordat que el tram català de la carretera N-260, amb 354 km de Portbou fins a la Ribagorça, "encara conserva traçats obsolets", i ha volgut "posar en evidència la manca de manteniment i el ritme lent de les actuacions". Com a exemple, ha esmentat que "al tram occidental de l'eix, fa més de 15 anys que es va anunciar el túnel de Perves, concretament l'any 2008, però, la realitat és que l'última actuació significativa va ser el tram Senterada-Xerallo, i d'això ja fa 25 anys, perquè es va completar el 1999".

En relació amb els anuncis que han fet recentment els governs català i espanyol, Gavín augura que "el conveni de 260 milions d’euros en 10 anys, amb una inversió de només 26 milions anuals, serà del tot insuficient per a un eix de 354 km", perquè "aquesta quantitat només cobreix manteniment mínim" i "no permet afrontar les transformacions realment necessàries com el port de Perves o el del Cantó". Per això, insta l'executiu del PSOE a fer "més projectes transformadors i menys anuncis”.

Denuncien un greuge comparatiu amb l'Aragó

En la mateixa línia, el diputat lleidatà ha denunciat que existeix "una comparació desfavorable amb l’Aragó", on, segons assegura, "les inversions en autovies són molt més significatives, deixant Catalunya sistemàticament perjudicada en les polítiques d’infraestructures estatals". Isidre Gavín conclou que "un territori d’una bellesa extraordinària com són els Pirineus catalans no pot continuar patint un abandonament estructural", i veu "urgent que es recuperin els projectes que han de transformar aquest eix per garantir connectivitat, seguretat i futur per a aquestes comarques que pateixen despoblament i dificultats d'accés als serveis bàsics".

Mostrar formulari de contacte