Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L’Alt Urgell posa en marxa el servei 'Museus a la Carta'

L’Alt Urgell posa en marxa el servei 'Museus a la Carta'

La proposta consisteix en visites guiades personalitzades a sis espais de la Ruta dels Oficis d’Ahir. Les persones interessades hauran de confirmar prèviament la petició per telèfon
Presentació de 'Museus a la carta'
22/03/2018 14:45

El Consell Comarcal de l’Alt Urgell impulsa, a partir d’aquesta Setmana Santa, el servei de Museus a la Carta, una iniciativa que permetrà oferir visites guiades personalitzades a sis espais etnogràfics de la Ruta dels Oficis d’Ahir. Es tracta de l’Antiga Farinera de Montferrer, el Museu dels Raiers de Coll de Nargó, el Museu de la Vinya i el Vi de Muntanya de Pont de Bar, el Pou de Gel d’Arfa, el Pou de Gel d’Oliana i el Museu de les Trementinaires de Tuixent.

Aquest projecte es planteja com un programa pilot amb la perspectiva que es pugui ampliar posteriorment a altres equipaments de dins o de fora de la ruta. L’objectiu del servei és adaptar els horaris d’accés a aquest patrimoni a les necessitats dels visitants i, alhora, sumar-hi el valor afegit del guiatge personalitzat.

La presentació s'ha fet aquest dijous a Oliana, població que ha acollit la reunió d'aquest mes del Consell d'Alcaldes de l'Alt Urgell. El president del Consell Comarcal, Jesús Fierro, recorda que la comarca té "un patrimoni etnogràfic que és l’orgull dels nostres pobles i, com a institucions públiques que som, tenim el deure de preservar-lo i difondre’l". És per això que endeguen els Museus a la Carta "com una finestra oberta a aquest patrimoni”

Per fer ús del servei, les persones interessades hauran de trucar prèviament al telèfon 630 42 32 16 per concertar el lloc, el dia i l’hora de la visita. La persona encarregada del servei és guia professional de patrimoni cultural. El preu del servei és d’1 euro, al qual s’haurà d’afegir, en determinats casos, el preu de l’entrada, que oscil·la entre els 2 i els 3 euros.

La iniciativa compta amb el finançament del Consell Comarcal i dels ajuntaments de Coll de Nargó, Montferrer i Castellbò, Oliana, el Pont de Bar, Ribera d’Urgellet i Josa i Tuixent, i té el suport de la Diputació de Lleida i de l’Institut per a la Promoció i el Desenvolupament de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA).

Mostrar formulari de contacte