Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Baixada dels Raiers s'allarga per l'abundància d'aigua

La Baixada dels Raiers s'allarga per l'abundància d'aigua

El fet que el pantà d'Oliana estigui ple va obligar a remar més del previst Centenars de visitants van seguir novament el descens

Baixada dels Raiers
Baixada dels Raiers
16/08/2010 09:48

La Baixada dels Raiers de Coll de Nargó s'ha trobat enguany amb unes bones condicions al riu, però amb l'obstacle que el pantà d'Oliana és pràcticament ple. Això va obligar la vintena de participants a remar més del previst per arribar a l'habitual destí del Pont d'Espia, on es concentren la majoria d'espectadors.

Els dos rais que s'havien preparat van començar bé el descens, amb un riu ràpid i amb bon cabal. No obstant això, en arribar al pantà els raiers van trigar més de l'habitual per completar el descens, segons explicava Ton Marot, un dels veterans de la baixada.

En tot cas, des de l'organització es valora el fet que enguany no hi hagi hagut problemes d'aigua, així com la bona afluència de visitants.

A més a més, enguany la Baixada ha comptat amb un notable seguiment per part de mitjans de comunicació d'abast nacional. La celebració va continuar a la tarda amb la presentació del cançoner sobre els raiers que ha elaborat Marcel Fité, seguida d'un sopar popular i el clàssic Cantarai.

Mostrar formulari de contacte